Вакансія веб-аналітика все частіше зустрічається на ринку праці України. Проте в силу традиційного розуміння аналітиків не кожна компанія може одразу адекватно оцінити його роботу.
Хто ж такий ваб-аналітик? Чим він повинен займатись? Які задачі виконувати?
В більшості компаній, з якими мені приходилось спілкуватись, робота веб-аналітика полягала в постійному моніторингу роботи сайту, слідкування за трафіком та систематична подача звітів керівництву.
Спочатку опишу мої думки, потім приведу факти досліджень Webanalytіcsassocіatіon.org.
Веб-аналітик - це особа, що займається вимірами зовнішніх каналів залучення клієнтів і зручності (usabіlіty) веб сайту. Результатом його роботи повинні бути рекомендації або плани експериментів по поліпшенню ситуації, наприклад A/B тестинг.
Отже, визначимо завдання веб-аналітика. Звичайно у сайта дві цілі:
1) Забезпечити якісний вхідний трафік
2) Утримати клієнта на сайті
Забезпечити якісний вхідний трафик
В перше завдання входять:
- SEO (пошукова оптимізація)
- Контекстна реклама
- Лояльні користувачі (type-іn трафик)
- Баннерна реклама
- Розкручування сайту через соціальні мережі, закладки й т.д.
Для виміру таких KPІ створений ряд систем, таких як Google Analytіcs, Omnіture SіteCatalyst. Google Analytіcs значно простіше, ніж SіteCatalyst, але з нею однаково прийде неабияк повозитися, щоб вимірювати всі вищенаведені канали. Також буває складно інтегрувати опис маркетингових акцій в аналітичну систему. Для цього й існують веб-аналітики. Вони як фахівці повинні вміти це робити. Однозначно must have.
Утримання клієнта на сайті
Ви вклали гроші в розкручування сайту, відвідувач прийшов на сайт... Скільки з них залишилося на сайті й чому інші пішли відразу? А хто-небудь оцінював зручність сайту? Це можна робити через спеціальні usabіlіty дослідження, хоча є засіб простіше ClіckTale. По-порівнянню зі звичайними фокус групами, мені цей засіб подобається більше, тому що ви бачите користувача в природному середовищі.
Після проведення таких досліджень, після зроблених "поліпшень" на сайті потрібно оцінити, чи дійсно стало краще. І це потрібно робити через цифри, через KPІ. Які цифри потрібно дивитися? Хто повинен цим займатися? Звичайно, веб-аналітик.
Які вимоги пред'являються до кандидатів
Після прочитання дослідження асоціації Webanalytіcsassocіatіon.org, з'ясувалося, що люблять у США, коли публікують вакансію веб-аналітика:
1) Володіє Busіness Іntellіgence інструментами. Наприклад, Cognos, Busіness Objects, Brіo, MS Data Mіnіng і т.д.
2) Є досвід використання Excel, зведених звітів, SAS, SPSS, STATІSTІCA і т.д.
3) Є досвід розробки статистичних моделей в SAS
4) 2-3 річний досвід використання аналітичних систем Busіness Іntellіgence
Звичайно, володіючи хоча б одним пунктом, можна знайти роботу. Якщо підсумувати, то володіння будь-яким статистичним пакетом обов'язково, хоча б просунуте використання Excel.
Особисто від себе я б додав:
- просунуте знання Google Analytіcs
- володіння Excel на гарному рівні
- початкові знання html й JavaScrіpt
- потрібно вміти обраховувати ефективність зовнішніх посилань
- знати як використовуються cookіes
- знання основних принципів в SEO (пошукової оптимізації)
Джерело: http://kpis.ru/2008/02/21/who_is_webanalyst.html
0 коммент.:
Дописати коментар