Spiga

Чим відрізняється їх seo від нашої оптимізації

Seo пошукова оптимізація
Вивчаючи питання веб-аналітики помітив один досить дивний факт, щодо визначення пошукової оптимізації, як терміну. Виявляється в Вікіпедії українській та англійській це поняття трактують по різному:
Пошукова оптимізація сайту або ж SEO (англ. search engine optimization) — процес коректування HTML-коду, текстового наповнення (контенту), структури сайту, контроль зовнішніх чинників для відповідності вимогам алгоритму пошукових систем, з метою підняття позиції сайту в результатах пошуку в цих системах за певними запитами користувачів.
Пошукова оптимізації як підмножина маркетингу в пошукових системах для покращення кількості і якості відвідувачів веб-сайту за рахунок «природного» («органічного» чи алгоритмічного) результату пошуку.

Так що ж все-таки являє собою seo-оптимізація – позиція в пошуку чи складова в маркетингу?

Для більшості вітчизняних компаній напевне це все ж таки позиція в пошуку: ТОП-10, ТОП-5, ТОП-3 в Google, Яндекс, Rambler, Meta (хоча в основному перші дві). При чому ключові роль грають саме амбіції та питання іміджу, тому що в хід ідуть тільки високочастотні запити, ключові слова, навіть не фрази(!) типу «будівництво», «автомобілі», «туризм».
Тоді, як до пошуку та цільової аудиторії покупців це немає абсолютно ніякого відношення.
На одному із семінарів по інтернет-маркетингу оптимізатори розповідали випадок, як до них прийшов замовник на ТОП-5 в пошуку. І ось якось у сауні зі своїм партнером він дістав ноутбук і став хвалитись, типу «як круто він стоїть», а виявилось, що сайт партнера був у ТОП-3. І вже неважливо, що партнер у зовсім іншому бізнесі працює, і там конкуренція нижча на оптимізацію, ні ціна, ні терміни… тільки зроби ТОП-3. Ось така наша оптимізація.
А ось інший випадок «нашої» оптимізації. Замовник, величезний столичний склад обігрівачів та кондиціонерів вирішив просунути свій інтернет-магазин у пошуку на перші позиції. Оптимізація пройшла успішно, та вмішалася природа і на кілька днів температура впала нижче 30 ˚С. Замовник дзвонить і вимагає, зніміть мій ресурс з пошуку, бо ми не встигаємо опрацьовувати замовлення. Склад пустий, немає товару. Ось така маркетингова стратегія.
Коли ми починаємо розмову із замовником про низькочастотні ключові фрази, про підбір українських слів, розробку маркетингової концепції, контекстну рекламу в комплексі з seo, нам відповідають просто: «Так у нас уже є сайт!». У вас напевне ще немає конкурентів, або ви не знаєте про їх існування.

Машинна пошукова оптимізація


Ще одним поширеним методом є, так звана, «машинна пошукова оптимізація», коли кожну сторінку сайту наповнюють потрібною (5-8%) ключових фраз, для виходу на перші позиції в пошуку. Це метод, у зв’язку з оптимізацією пошукових роботів, потихеньку відмирає. Але він все часто зустрічається навіть на поважних сайтах.
Метод ефективний, але він орієнтований на роботи, а не на клієнта. Так склалося, що останнім часом в Інтернеті сформувалася певна культура спілкування і просувати свою фірму таким чином, це все рівно, що їздити по Європі на авто із затемненими вікнами (повна неповага до оточуючих).

Seo і веб-аналітика


Сьогодні в українському інтернеті спостерігається недостатність реальної аналітики.
Одна з причин – більшість інструментів веб-аналітики поки не приділяють достатньої уваги побудові звітів SEO. Що може дати публічний лічильник рейтингу, окрім цифри відвідувань.
Друга причина – недостатнє розуміння важливості SEO. Останнє зумовлює те, що більшість маркетологів та аналітиків або не приділяють достатньо часу аналізу ефективності зусиль SEO-оптимізації, або навіть не знають з чого почати.
Просуваючи сайт по слову «туризм» можна отримати аудиторію в кілька тисяч унікальних відвідувачів на добу і гордо продавати рекламні місця турагенствам. А цільова аудиторія – школярі-студенти, які шукають реферати і просто тусуються по сайтах.

Білі місця в оптимізації


Досить недавно зустрів зауваження однієї дами в твіттері: «Дивно, як легко знайти зображення по англійських ключових словах і як важко по наших»
А й справді займаючись оптимізацією і гонкою в ТОП-3 втрачається суть речей. Надкушене яблуко – це Нью-Йорк або Apple, але ніяк не надкушене яблуко. Що ж важливіше суть чи асоціації. Напевне найважливіше – це гроші, і в перегонах за ними все інше немає значення.
Але є ще один цікавий фактор українського інтернет-бізнесу - це зростаюча конкуренція (стартапи ростуть, як гриби) і низькі бюджети молодих талановитих початківців. І дуже швидко білі місця заповняться змістом. А пошукова оптимізація стане складовою маркетингу.

0 коммент.:

Дописати коментар