Spiga

Як робиться інтернет-маркетинг на периферії

інтернет-маркетинг
Інтернет-маркетинг – це комплекс заходів по просуванню бренду, товарів та послуг в мережі Інтернет, з подальшим їх активним продажем . 

Тоді як в інтернет-бізнесі це стандартний термін, в традиційному бізнесі – інтернет-маркетинг абсолютно нове явище. Спроби долучення класичного бізнесу до Інтернету, особливо на периферії закінчується веб-сайтом за 300 у.о. і, можливо, його реєстрацією в кількох каталогах.  

Коли мова заходить про Інтернет із бізнесменами, які не користуються ПК, асоціації в них приблизно такі: безкоштовна довідка, секс, халява, студенти, музика-фільми і т.д. і відповідно таке ж відношення. Ну зроби мені сайт, але шоб гарно… тобто дизайн і наповнення контентом, максимум фото - мінімум тексту, і на першій сторінці обов’язково(!) власник хвірми.

Коли почати розмову за комплексний інтернет-маркетинг розмова заходить в глухий кут. Більшість таких сайтів пошукові системи навіть не проіндексовують толком за рік, а більше такі сайти не живуть. Тому, що коли виявляється, що на наступний рік потрібно знову платити(!) за якісь незрозумілі слова (домен і хостінг) тут веж ніякого терпіння не вистачає. На дворі криза…

Пошукова оптимізація на периферії
Пошукова оптимізації усіх конвеєрних сайтів веб-студій закінчується примітивним заповненням полів у конструкторі CMS у кращому випадку, або просто назвою в полі title. А навіщо більше, ітак ніхто не оцінить, візуально оптимізації не видно. Дійсно, назву домену можна ввести вручну з візитки, і всі кому треба знайдуть сайт.
А якщо ввести назву торгової марки, або назву заводу то теж Google знайде (якщо слово унікальне). Так що все чесно, робота зроблена якісно, за що ще платити.

Цікавий приклад оптимізації мені навели в одній студії. Наберіть в Google “ресторани івано-франківськ” і наш сайт http://www.freetime.if.ua/catalog?catid=7 там перший. 

А яка тематика сайту? «Заклади відпочинку Івано-Франківська», так тут ресурс аж на третій сторінці пошуку. Не будемо піднімати питання частотності цього слова в пошуку і конкуренції, тому що її там практично немає.

Просування в соціальних мережах

Надзвичайно популярно стало створювати групи вконтакте для компанії і залучати туди людей. Проте тут виникає кілька питань по формуванню аудиторії:
1. Яка ціль створення групи
2. Хто цільова аудиторія
3. Які маркетингові задачі будуть вирішені
Як правило все будується на ентузіазмі студентів і закінчується соціологічним опитуванням.

Веб-аналітика

У більшості випадків задачею розробників не стоїть навіть встановлення елементарного лічильника. Хоча можлива реєстрація в місцевих каталогах, власниками якої є сама компанія розробник. Вся веб-аналітика зводиться до 3 цифр:
• Кількості відвідувачів на добу
• К-сть відвідувачів всього
• Яке місце сайт займає в місцевому рейтингу або локальному пошуку по регіону
Про Google Analitic мова не йде – надто складно, та й кому це потрібно. Маркетологи повинні збутом займатися, а не на комп’ютері бавитись.

Юзабіліті

Зручність у користуванні (usability) веб-сайтом прямо впливає на конверсію відвідувачів у покупців. Щоб визначити наскільки зручний сайт існують кілька методів і кожен із них потребує встановлення певних програм та методології роботи. 

Звичайно, що розроблені і здані сайти зручні по замовчуванню. Вникати в такі нюанси, як: 

• розміри дюймів у моніторах користувачів - вони однозначно рівні моніторам веб-студії розробника)
• кольори і шрифти – зір у всіх нормальний
• розміщення телефону в шапці чи на видному місці - бажано окремий номер для  відслідковування дзвінків
• наявність форуму чи гостьової з анти спамом
• інші джерела зв’язку (Skype, ICQ, Twitter і т.д.)
• Карта проїзду, детальна адреса з індексом

• Перелік всіх послуг, які можна отримати

Просування в блогосфері і ЗМІ

Цим практично не займаються веб-студії, тому що відсутня посада копірайтера. Проте є бренд-менеджер або піар менеджер, який складає статті і прес-релізи для локальних ЗМІ. Інколи ці статті потрапляють в інтернет і таким чином, з’являється кілька посилань на компанію. Звичайно це задоволення коштує 1500-2000 грн. зате вся місцева еліта побачить фото власника компанії в журналі. Складно навіть повірити що за ці ж кошти можна рознести прес-реліз в десятки журналів, газет та інтернет-видань і стати відомим далеко за межами регіону. А посилання на свій сайт отримати практично назавжди.

Питання цифрового визначення результату від комплексного інтернет-маркетингу:
• Як відслідкувати віддачу від формування соцгрупи
• Як визначити звідки приходили клієнти
• Скільки людей відмовились від покупки і на якій стадії
• Наскільки зросли об’єми продаж від просування компанії в соціальних мережах

При організації таких маркетингових кроків повинен бути закріплений виконавець, який згодом зможе надати звіт керівництву, на що були потрачені кошти, час і зусилля. У тому випадку коли суттєво нічого не зміниться чи навпаки.

0 коммент.:

Дописати коментар