Spiga

Як визначити конкурента? Конкурентна розвідка в інтернеті

Конкурентна розвідка

Сьогодні ми розглянемо термін – конкурентна розвідка та інструменти для її здійснення. Власникам інтернет-проектів, інтернет-маркетологам і веб-аналітикам часто доводиться стикатись з питаннями:


  • Як працюють аналогічні проекти?
  • Яку долю в ринку вони займають?
  • По яким запитам просуваються конкуренти?
  • Які ключові слова застосовують в контекстній рекламі? Чи застосовують PPC?
  • Скільки взагалі конкуренті в даній галузі?

Ці питання взагалі можуть радикально змінити бачення ринку, особливо коли ви беретеся заявити «Ми перші!»

Для детального вивчення таких питань існують певні програми та навіть великі складні сервіси, які коштують чималі кошти. Адже кожен хоче заглянути «за куліси» сусіда, і інколи це навіть доходить до повного абсурду.

Інструменти конкурентної розвідки


Існує досить багато професійних сервісів для вивчення трафіку конкурентів (Quantcast, Compete, Hitwise, ComScore). Частину інформації вони навіть дають безкоштовно, але складність в тому, що український ринок (інколи весь Рунет, East Europe) просто не досліджується. Тому дані по українських ресурсах, для роботи на цих сервісах, практично відсутні.

Давайте розглянемо кілька інструментів конкурентної розвідки, які сьогодні придатні для застосування на Україні, особливо, коли це стосується української мови.

Зробимо акцент на тому, що можна отримати безкоштовно, так як більшість українців ще не готові платити за конкурентну розвідку та веб-аналітику в цілому.

Основним інструментом для вивчення українських конкурентів та їх долі на ринку є рейтинг http://top.bigmir.net/. Він є привабливий тим, що може надати інформацію в розрізі по регіонах, і базову інформацію по кожному конкуренту.

Alexa – світовий рейтинг


Якщо Вам потрібно отримати картинку в цілому по конкурентах, варто використати рейтинг Alexa

Є цікава схема визначення кількості відвідувачів по трафіку Alexa, проте не варто до цього ставитись серйозно

3 інструменти для визначення базових показників конкурентів


Коли ми зустрічаємо якогось конкурента в пошуку, виникає маса запитань, типу «Як він сюди проліз?». Для цього існує кілька простих інструментів:


Всі вони надають приблизно однакову інформацію, тому хто до чого звик.

Хто домінує на ринку Інтернет


Яскраво виражених конкурентів ми бачимо в першій десятці Google, Яндекса чи Bigmir, проте цієї інформації може бути недостатньо. Для цього існує такий цінний сервіс SemRush

Він дає можливість визначити не тільки конкурентів, але по яким ключовим словам вони збирають найбільший трафік.


  • Крім того, чи користуються вони контекстною рекламою, які ключові слова застосовують.
  • Які сайти можут зацікавитись розміщенням реклами на вашому сайті
  • Частину виборки можна отримувати безкоштовно.

Для визначення дії конкурентів по контекстній рекламі є також програма ppcWebSpy, (не працює в рунеті)

Отже визначаємо конкурентів, конкурентів конкурентів, і так до тих пір, поки не визначимо ТОП 10 гравців ринку.

Коли ми визначили основних гравців у ринковій ніші складаємо графік для наглядності, через сервіс Compete, почергово вносячи кожен інтернет-ресурс. (не працює для сайтів з низьким трафіком)

Визначення ключових запитів


Для визначення найпопулярніших запитів серед ТОП 300 Google існує сервіс SeoPivot Фактично це, з точки зору Google, є найактуальніші запити по вашому сайту. Ці дані дають відповідь на таке болюче питання, для веб-аналітиків питання «Що цікаве у вашому ресурсі з погляду відвідувачів?» …а не власників.

Потім перелік цих ключових слів можна внести в програму Site-Auditor і швидко витягнути перелік всіх конкурентів, а також ваше місце серед них.

Вносимо всі дані в Excel, через функцію Копировать і… знову все по кругу:


  • позиція в рейтингу Бігмір, Alexa,
  • визначення PR, ТИЦ, дату створення, власників, каталоги індексація і т.д.
  • визначення ключових позицій, трафік, PPC
  • малюємо графік

Примітка! Якщо ви займаєте перше місце по високочастотних ключових слова, а маєте велику відвідуваність, це ще нічого не означає. Адже основні покупки і грошові потоки проходять по низькочастотних фразах і саме там приховуються ваші основні конкуренти.

0 коммент.:

Дописати коментар