Під терміном пошук (search) звичайно мають на увазі зовнішній пошук, тобто коли веб-сайт шукають ззовні. Із платою за кліки (маркетинг у пошукових системах) доводилося мати справу більшості, і лише деякі поринали в мир оптимізації пошукової системи (Search Engіne Optіmіzatіon - SEO). Ці зусилля дозволяють управляти трафіком, що надходить на сайт із зовнішніх пошукових систем (Google, Яндекс, Мета і т.д.), але що можна довідатися з пошукового поводження відвідувачів після того, як вони вже потрапили на сайт?
Під внутрішнім пошуком на сайті (іnternal sіte search) мається на увазі використанням відвідувачем власних можливостей сайту для пошуку інформації. Дивно, але далеко не всі компанії приділяють увагу даному критерію. Навіть ті компанії, які надзвичайно стурбовані зовнішнім пошуком, розглядають внутрішній пошук на сайті як щось другорядне й, відповідно, упускають можливість знайти розуміння з аналізу пошуку на власному веб-сайті.
Іронічний факт, оскільки веб-сайти стають усе більші й складніші, їхні відвідувачі все частіше звертаються до поля Search (Пошук) для пошуку потрібної інформації.
Розуміння значення внутрішнього пошуку
Показники простого пошуку в Google свідчать, що принаймні 10% відвідувачів використовують внутрішній пошук на ньому в якості вихідного способу навігації по сайту. Згодом популярність даного методу пошуку інформації, можливо, зросте з кількох причин. Оскільки зовнішні пошукові системи продовжують залишатисяпровідними, існує ймовірність, що відвідувачі продовжать пошук інформації тим же способом уже після того, як необхідний сайт буде знайдений.
Крім поведінкової кореляції між зовнішнім і внутрішнім пошуком, на рівні сайту є й інші фактори, що підтримують таке поводження.
- По-перше, через збільшення й ускладнення веб-сайтів найбільш ефективним способом пошуку інформації залишається тільки поле Search (Пошук). Щоб зрозуміти, про що мова йде, досить глянути на домашню сторінку Amazon.com!
- По-друге, багато веб-сайтів розроблені не як орієнтовані на клієнта, або їхні хазяї вважають, що "розмір вище всього", або просто проект неоптимальний. Деякі власники й розробники вже, мабуть, зрозуміли це, і внутрішній пошук тепер домінує над базовими навігаційними елементами сайту.
Однак внутрішній пошук на багатьох самих популярних веб-сайтів не оптимізований, що змушує клієнтів просто йти, якщо не спрацював швидкий пошук (несучи із собою свої гроші).
У цей час гостро відчувається недооцінка значення внутрішнього пошуку і його застосування для поліпшення враження про сайт, що, у свою чергу впливає на результати діяльності веб-сайту.
Основні причини, чому упускають внутрішній пошук з виду
Більшість компаній не вимагають звітів аналізу внутрішнього пошуку. Це обумовлено, скоріше за все, наступними причинами:
- Степінь використання внутрішнього пошуку – це значення важко дослідити, тому що більшість стандартних аналітичних інструментів не надає його у звітах.
- Всі види програмного забезпечення внутрішнього пошуку на сайті, які здатні інтегруватися з системою складання звітів, важкі в реалізації. Пропонується надто багато рішень та надто багато специфічних реалізацій.
- Існує загальноприйнята думка, що оптимізація для зовнішнього пошуку приводить до автоматичної оптимізації для внутрішнього пошуку
Зовнішній пошук не має ніякого відношення до внутрішнього пошуку
Розглянемо для прикладу найпопулярніші ключові фрази для зовнішнього пошуку сайту по будівництву дерев'яних будинків hatazbrusa.com.ua
Тут представлено масивний об’єм трафіку із зовнішніх пошукових систем і деякі з них зовсім непередбачувані ключові фрази.
А це ключові фрази, які шукали всередині сайту на протязі цього ж періоду.
Дані набори ключових слів не мають нічого спільного так як наміри відвідувачів радикально відрізняються. Цю тенденцію можна побачити на будь-якому сайті, як малому так і великому.
Більшість відвідувачів шукають на Google, Яндекс загальні категорії, щоб відшукати підходящий сайт. А вже на ньому вони шукають щось конкретне.
Оптимізацією SEO тільки для зовнішніх ключових фраз проблеми відвідувачів веб-сайта не вирішити
Цілком імовірно, що при пошуку на сайті відвідувачі одержать неоптимальний результат
Дані внутрішнього пошуку можуть прояснити наміри клієнта й поліпшити враження про сайт
10% відвідувачів сайту використовують внутрішній пошук для навігації по сайту. Це дуже високий відсоток, особливо за умови, що найбільш популярними елементами навігації, включаючи верхню й ліву навігаційні панелі, а також посилання в тілі сторінок, користуються лише від 2 до 5% відвідувачів сайту.
Аналіз даних тільки цього простого компонента веб-сайту дозволить легко й просто з'ясувати наміру клієнта.
Ключові фрази внутрішнього пошуку - це чудовий спосіб зрозуміти цілі відвідувача. Дослідивши їх, можна легко з'ясувати, що відвідувачі шукають й як їм допомогти це відшукати.
Дані внутрішнього пошуку можуть надати прекрасні відомості про те, що "негаразд" на сайті
Наприклад, це інформація про навігацію й посилання, про матеріали, з пошуком яких виникають складності, або про вміст, що просто відсутній.
У такий спосіб можна з'ясувати, наскільки складно відвідувачам здійснювати пошук на веб-сайті. Так чи інакше, якщо вони справляються з ним, це можна з'ясувати та оптимізувати внутрішній пошук - один із ключових механізмів, який можна поліпшити для задоволення очікувань клієнта й підвищення показника переходів (якщо мова йде про електронну торгівлю).
0 коммент.:
Дописати коментар