Spiga

Чим займається Веб-аналітик

Веб-аналітик
Вакансія веб-аналітика все частіше зустрічається на ринку праці України. Проте в силу традиційного розуміння аналітиків не кожна компанія може одразу адекватно оцінити його роботу.

Хто ж такий ваб-аналітик? Чим він повинен займатись? Які задачі виконувати?

В більшості компаній, з якими мені приходилось спілкуватись, робота веб-аналітика полягала в постійному моніторингу роботи сайту, слідкування за трафіком та систематична подача звітів керівництву.

Спочатку опишу мої думки, потім приведу факти досліджень Webanalytіcsassocіatіon.org.

Веб-аналітик - це особа, що займається вимірами зовнішніх каналів залучення клієнтів і зручності (usabіlіty) веб сайту. Результатом його роботи повинні бути рекомендації або плани експериментів по поліпшенню ситуації, наприклад A/B тестинг.

Отже, визначимо завдання веб-аналітика. Звичайно у сайта дві цілі:

1) Забезпечити якісний вхідний трафік

2) Утримати клієнта на сайті

Забезпечити якісний вхідний трафик

В перше завдання входять:

  • SEO (пошукова оптимізація)
  • Контекстна реклама
  • Лояльні користувачі (type-іn трафик)
  • Баннерна реклама
  • Розкручування сайту через соціальні мережі, закладки й т.д.
Всі вищенаведені пункти - керовані, але щоб цим управляти, потрібно це вимірювати, тобто побудувати систему ключових показників KPІ для кожного каналу окремо і в цілому. Ви повинні знати, що працює ефективно, а що ні; куди потрібно більше грошей вкладати, а куди вже досить.

Для виміру таких KPІ створений ряд систем, таких як Google Analytіcs, Omnіture SіteCatalyst. Google Analytіcs значно простіше, ніж SіteCatalyst, але з нею однаково прийде неабияк повозитися, щоб вимірювати всі вищенаведені канали. Також буває складно інтегрувати опис маркетингових акцій в аналітичну систему. Для цього й існують веб-аналітики. Вони як фахівці повинні вміти це робити. Однозначно must have.

Утримання клієнта на сайті

Ви вклали гроші в розкручування сайту, відвідувач прийшов на сайт... Скільки з них залишилося на сайті й чому інші пішли відразу? А хто-небудь оцінював зручність сайту? Це можна робити через спеціальні usabіlіty дослідження, хоча є засіб простіше ClіckTale. По-порівнянню зі звичайними фокус групами, мені цей засіб подобається більше, тому що ви бачите користувача в природному середовищі.

Після проведення таких досліджень, після зроблених "поліпшень" на сайті потрібно оцінити, чи дійсно стало краще. І це потрібно робити через цифри, через KPІ. Які цифри потрібно дивитися? Хто повинен цим займатися? Звичайно, веб-аналітик.

Які вимоги пред'являються до кандидатів

Після прочитання дослідження асоціації Webanalytіcsassocіatіon.org, з'ясувалося, що люблять у США, коли публікують вакансію веб-аналітика:

1) Володіє Busіness Іntellіgence інструментами. Наприклад, Cognos, Busіness Objects, Brіo, MS Data Mіnіng і т.д.

2) Є досвід використання Excel, зведених звітів, SAS, SPSS, STATІSTІCA і т.д.

3) Є досвід розробки статистичних моделей в SAS

4) 2-3 річний досвід використання аналітичних систем Busіness Іntellіgence

Звичайно, володіючи хоча б одним пунктом, можна знайти роботу. Якщо підсумувати, то володіння будь-яким статистичним пакетом обов'язково, хоча б просунуте використання Excel.

Особисто від себе я б додав:

  • просунуте знання Google Analytіcs
  • володіння Excel на гарному рівні
  • початкові знання html й JavaScrіpt
  • потрібно вміти обраховувати ефективність зовнішніх посилань
  • знати як використовуються cookіes
  • знання основних принципів в SEO (пошукової оптимізації)

Джерело: http://kpis.ru/2008/02/21/who_is_webanalyst.html

0 коммент.:

Дописати коментар