Spiga

Як відділити сигнал веб-аналітики від шуму. Статистична значимість

Статистична значимість

Інструменти веб-аналітики типу Google Analitics дають можливість створення близько 100 різних звітів по показниках діяльності інтернет-проекту. І в цих показниках можна досить легко заблудитись, не кажучи вже про те, щоб приймати якесь рішення.

Ми маємо щоденні поступлення даних і на основі цих даних визначаємо наші подальші кроки.

Для того щоб відсіяти сигнал до дії від інформаційного шуму застосовують показник статистична значимість.

Ось для прикладу:

Ми провели рекламну кампанію по електронній пошті. В ході кампанії ми розіслали два варіанти рекламних оголошень чи дві пропозиції. Провели аналіз і отримали:


Відповіді на пропозицію А - 5300

Замовлень - 46

Показник переходів – 0,87%


Відповіді на пропозицію Б - 5200

Замовлень - 55

Показник переходів – 1,06%


Яка з цих кампанії краща А чи Б? Відмінність всього – 0,19%

Чи можна судити, яке з двох пропозицій краще, коли кількість замовлень менше – 60.

Калькулятор статистичної значимості


Статистична значимість - в статистиці результат вважається значимим, якщо його випадковість малоймовірна. Статистично суттєва відмінність означає, що існує статистичний доказ наявності відмінностей.

Визначення статистичної значимості між двома наборами результатів діяльності дозволяє переконатись в присутності реального результату, а також у тому, що ця відмінність взагалі існує (чи навпаки немає ніякого значення).

Скачуємо калькулятор statcalc.xls

Заносимо свої дані і виявляємо показник статистичної значимості. Він повинен бути вищим 85%
Калькулятор статистичної значимості

Увага! Чітким можна вважати сигнал – 95%

Тобто якщо у варіанті Б було б 5000 і 60 замовлень, можна впевнено сказати, що пропозиція Б ефективніша від А.

Дана методика застосовується у всіх сферах інтернет-маркетингу:


  • Маркетингові кампанії в пошукових системах
  • PPC-кампанії
  • Директ-маркетинг
  • Всі види процентних показників (відсоток трафіку, який досягнув цілі з точки входу 1 чи з точки входу 2, ефективність рекламних (цільових) сторінок)
  • Різниця між результатами перевірок А/Б

Переваги показника статистичної значимості в порівнянні із простими показниками переходів.


  • Перехід від власної думки до більш інтелектуального статистичного підходу
  • Зосередження на якості сигналу, а не на кількості показників та звітів
  • Виключаються запитання і роздуми, дискусії. Якщо статистично питання суттєве – приймаємо міри, якщо ні розробляємо щось нове. Ніяких звітів тільки суттєве розуміння.

Системи стають все складніші, конкуренція все суворіша і все більше створюється інформаційного шуму навколо. Тому статистика стає все актуальніша в прийняті рішень веб-аналітиків та інтернет-маркетологів.

Калькулятор статистичної значимості

0 коммент.:

Дописати коментар