- Збір даних з інструментів веб-аналізу в надії на те, що маркетологи чи власник сайту знайде щось корисне, на основі чого можна прийняти рішення. Часто все зводиться до кількісного показника відвідуваності сайту.
- Приймання запитів на звіти, створення їх та публікація чи відправка на e-mail
Проте реальних результатів, з точки зору бізнесу, вони не дають.
Колись в технікумі Чебурашка (наш викладач з політекономії) дав нам чітке визначення:
Основна мета бізнесу - отримання прибутку.
А значить головним елементом любої ефективної програми веб-аналітики повинні стати реальні бізнес-питання, їх розуміння.
Веб-аналітик привязаний до тих даних чи звітів, які надає йому той чи інший сервіс і це сковує його, заставляє виходити з того що є замість того, щоб вникати в проблеми компанії та питання бізнесу і вже потім починати підбирати сервіси інструменти та KPI
Виявлення бізнес-питань - досить складний та довгий шлях, особливо якщо врахувати, що бізнес не Ваш і немає прямого контакту з його власником.
По мірі вирішення одних питань з'являються наступні. Чи посеред рішення одних питань - вони стають неактуальні і приходиться починати все спочатку.
Такі зміни - признак реального стану речей, тобто фактично рішення бізнес-питань, а не простого створення звітів, оскільки бізнес постійно розвивається і змінюється, а на зміни потрібно реагувати.
Інколи власнику бізнесу досить важко відкритися і поділитись нагальними проблемами, які не дають йому спати ночами. Виявити фактори, які обовязково слід врахувати, щоб вийти переможцем у конкурентній боротьбі.
Фактично веб-аналітику при підготовці даних потрібно зрозуміти і усвідомити стратегічні питання, на які можливо не може відповісти власник бізнесу.
Вирішення бізнес-питань
Кожен веб-сайт індивідуальний, навіть якщо повністю скопіювати чужий сайт чи бізнес, іншими виявляться особистості, які будуть його розвивати, а значить і діяти будуть по різному.Якщо бізнес індивідуальний, то чи варто зразу занурюватись у стандартну веб-аналітику. Можливо потрібно розібратись із кінцевими задачами самого бізнесу.
Бізнес-питання мають три наступні характеристики:
- Відкриті, розгорнуті питання, які залишають широке поле для роздумів і вибору значень
- Ймовірно, що вони виходять за рамки поточних систем та джерел даних. Ці питання вимагають пошуку нових методів заміру успіху
- Вони рідко обмежені рамками, в які можна втиснути вже існуючі дані
- Як за допомогою веб-сайту я зможу збільшити дохід на 15% за три наступні місяці
- Як потоки вхідного трафіку найбільш продуктивні, а які ми упустили
- Чи зможемо ми покращити вирішення проблем наших клієнтів за допомогою сторінки "Допомога" чи "Питання відповіді", чи вони будуть продовжувати турбувати нас телефонними дзвінками?
- Як впливає робота сайту на клікість вхідних телефонних дзвінків?
- Як я можу збільшити кількість своїх прихильників за допомогою веб-сайту?
- Які найбільш впливові елементи структури мого веб-сайту?
- Чи підвищує наш веб-сайт значення нашого бренду?
- Що краще розмістити на веб-сайті: демо-версію чи Flash-анімацію?
- Скільки потрібно вкласти, щоб заробити 1 долар на своєму веб-сайті?
- Як наш веб-сайт впливає на результативність нормального збуту?
0 коммент.:
Дописати коментар