Spiga

Конкурс в соціальних мережах чи як привернути увагу

Невеликі компанії, особливо початківці, будь то: доставка суші, міні-готель або студія танців, прагнуть використовувати інтернет, щоб привернути до себе увагу.

Для цього їм на допомогу приходять сервіси колективних покупок. Але найчастіше цим сервісам не цікаво повторятися і постійно розміщувати одну і ту ж фірму, тим більше, що більшість послуг можуть для групонів виявитися зовсім не цікавими - не пройти модерацію. Важливою складовою для таких компаній є сайт, який повинен, на їхню думку, донести до користувачів всі їхні послуги. Але найчастіше графік відвідуваності таких сайтів нагадує рідкісні сплески цунамі: тут ми спам розсилку робили, тут у покупоні акція, тут в контекст зарядили грошей. Але в цілому відвідуваність сайту досить низька, так як постійного припливу немає, а оптимізацію робити довго, дорого і нікому.

сервіси колективних покупок

Альтернативний маркетинг

Іноді підприємці навіть дивуються, коли ми рекомендуємо їм замість класичного створення сайту - створення групи Вконтакті або Фейсбук. Хоча створення повноцінної групи обійдеться вам в 500-1600 грн., а сайт в 300-500 у.о. - економія іноді в 8 разів дешевше! Причому при правильному підході можна вже в перший день отримати відвідуваність цієї групи з мінімальними капіталовкладеннями, тоді як з сайтом цього домогтися можна тільки через кілька тижнів активного просування.

Оформлення групи - повноцінне її наповнення та створення всіх сторінок (повноцінне превью, міні-сайт) без переходу на основний інтернет-ресурс має важливе значення в її просуванні. Ще Якоб Нільсен писав, що дизайн і наглядність має вирішальне значення у прийнятті рішення користувача - брати участь чи не брати участь.

оформлення групи Вконтакте

оформлення групи Вконтакте

З чого починається конкурс

Звичайно ж з ідеї! Правильно вибрана концепція конкурсу - ключ до успіху. Тут є дві основних складових:

1. Інтереси учасників

2. Інтереси компанії

Як не дивно, але тут перше місце повинні займати саме інтереси учасників, інакше їх просто не буде. Для того, щоб розробити хорошу концепцію треба знати для кого конкурс - цільова аудиторія. Не секрет, що найбільш активними учасниками всіх подій в інтернеті є дівчата 20-25 років. Але конкурс має описати не стільки на активісток, скільки на споживачів послуг і продуктів компанії. Тому потрібно враховувати інтереси всіх сторін.

оформлення групи Вконтакте

Критерії і правила конкурсу в соціальних мережах:

  • Ідея конкурсу повинна бути зрозумілою відразу, без пояснень
  • Конкурс має бути простим у реалізації
  • Призи привабливими і затребуваними
  • Терміни стислими - від 14 днів до місяця
  • Правила чіткими і нескладними

оформлення групи Вконтакте

Обов'язково треба описати процедуру участі в конкурсі покроково, умови перемоги і процедуру отримання призів.

оформлення групи Вконтакте

голосування сердечками

Обслуговуючий персонал

Конкурс повинні обслуговувати кілька людей. Якщо конкурс створює агенція - тоді адміністратор групи наповнює її обговореннями та опитуваннями, модерує нових учасників, а менеджер компанії відповідає на питання і консультує з приводу супутніх замовлень.

Дуже важливо, щоб події конкурсу обговорювалися на зборах фірми тижні, а до кінця конкурсу щодня, щоб мати ясну картину того, що відбувається.

Як залучати учасників

Для залучення учасників до конкурсу використовують різні інструменти:

  • Друзів «за інтересами», залучення активних учасників соцмережі з схожими інтересами
  • Лідерів думок - часто це може бути кілька блогерів, які висвітлять конкурс у себе на блогах та у стрічках новин соцсервісов
  • Розміщення інформації про конкурс на форумах і тематичних ресурсах
  • Розміщення прес-релізів в агрегатор
  • Розсилка особистих повідомлень цільовим учасникам із запрошеннями
  • Розміщення запрошень на стінах інших груп

Учасники конкурсу Вконтакте

Ціна запрошення 1000 цільових учасників до конкурсу коливається в районі 25-30 у.о. і з бюджетом 500 у.о. можна досягти активності від 50 до 200 конкурсантів у залежності від привабливості конкурсу. Середньостатистична група при цьому досягає 500 чоловік за 5-7 днів.

Можна інвестувати ці кошти в лідерів думок, впливових зазивав, які приведуть своїх послідовників. Але в будь-якому випадку саме залучення та рекомендація дає життя конкурсу, особливо при обмеженому рекламному бюджеті.

З кількох десятків конкурсантів обов'язково виділиться кілька лідерів. Вони і стануть рушійною силою конкурсу. Звістка про вашому конкурсі вони рознесуть скрізь і будуть активно набирати голоси. Тут найважливішим моментом повинна стати саме конкуренція між такими лідерами.

Лояльність і підтримка

Постійний приріст учасників повинен підкріплюватися спілкуванням і підтримкою. Модерація теж повинна бути лояльною і своєчасною. Якщо людина виклав не те фото, йому потрібно порадити яке фото має бути і що потрібно виправити, побажати успіхів. І робиться це протягом години, двох. Так як Вконтакте, наприклад, учасники не інформуються про події по емейл і відстежують все в режимі онлайн.

Модерація фото вконтакте

Питання відповіді

Які показники треба відслідковувати

Звичайно ж основою будь-якого конкурсу є кількість учасників і конкурсантів. Але це далеко не всі, оскільки є ще і інтереси компанії.

  • Відвідуваність групи і активність у групі
  • Активність госованія щоденно
  • Активність спілкування на стіні, в обговореннях, опитуваннях
  • Питання щодо послуг і сервісів компанії, замовлення
  • Загальна згадка про компанію в мережі (YouScan, Google Alerts)
  • Активність переходів на сайт компанії (час, відмови, конверсія)
  • Активність дзвінків і характер питань, джерела

Низька активність аудиторії

Активна аудиторія

Зворотній звязок вконтакті

Життя після конкурсу

Після конкурсу група вже впізнавана і набрала певну вагу в ранжуванні і пошуку. При правильній оптимізації її видно по пошукових запитах і відповідно вже відвідуваність не залежно від реклами.

Але не варто забувати, що там є живі люди, які хочуть пообговорювати те, що відбувається, викласти свої фото та враження, задати питання, побажання.

Обов'язково треба порахувати і підсумувати вихлоп кампанії. У перебігу наступних 2-3-х місяців відстежити динаміку дзвінків і продажів. Подумати над наступним конкурсом. Іноді важливо його продумати і проаносніровать вже після першого конкурсу, таким чином тримаючи аудиторію в тонусі.

Цікаві прийоми

  • Конкурс можна робити в два етапи: відбірковий тур та фінальний. Це призведе до повторної активності учасників та увазі до цієї групи.
  • При голосуванні сердечками Вконтакте можна ввести обов'язковий параметр коментування (+1). Так можна відстежувати чи є голосуючий в групі і, якщо немає - голоси не зараховувати.
  • На практиці часто зустрічаються сайти, де навіть немає звичайного лічильника, щоб відслідковувати відвідуваність. А аналітика може дати інформацію про відвідувачів з груп і часто ці люди проводять на сайті достатньо багато часу.

0 коммент.:

Опублікувати коментар