1. Довгострокові відносини з працівниками. Договори укладаються на 20-30 років. Якщо залучається іноземець або консультант – первинний договір укладається на 3 роки.
2. Оплата праці для всіх нових працівників ставиться низька з постійним поступовим підвищенням на протязі всього терміну роботи.
3. Комфортні умови роботи перш за все облаштовують для працівників виробничого процесу, а потім для офісу та кабінет шефа.
4. Під час кризи в Японії не скорочують штат. Навпаки колектив працює на ентузіазмі задля виводу компанії в прибутки. Кинути компанію у важку хвилину вважається позором.
5. Для компанії важливішим є домінування на ринку ніж короткострокові прибутки. Тому високий річний показник рентабельності не вважається головним.
6. В Японії вважають за краще перекваліфікацію старих працівників, ніж заміна їх на спеціалістів нового напрямку.
7. Досвід роботи працівника для компанії має велике значення. Компанія не звільнить працівника зі стажем, а краще запропонує йому іншу роботу.
8. В Японії не існує непрестижної роботи. Тому керівник відділу може змінити звичайного працівника при потребі.
9. На пенсію виходять в 65 років і компанія не звільняє працівника а надає йому більш легшу роботу. Запрошує його на наради, консультується. Японці дуже люблять наради.
10. Японці дуже раціональні і економні. Марнотратство – великий гріх.
11. Якщо в Японії працівнику ставлять допуск виготовлення деталі ±5 – це для японця значить ±2.
12. В Японії приймають на роботу працівника вивчаючи його вхідні дані та заслуги, а не диктуючи власні посадові інструкції.
13. Залучення нових працівників відбувається насамперед із власного списку контактів – однокласники, однокурсники і т.д.
14. Безробіття в Японії 4%
0 коммент.:
Дописати коментар