Активно проходить збір інформації на виступ по електроній комерції у Львові. Вона збирається на блозі, на клаптиках паперу, скачується в файлах, відкладається і перемішується у пам'яті.
Деякі думки по підготовці до публічного виступу, презентації чи інформаційної зустрічі:
("...до речі, іноді вас слухають розумні люди". цитата фільму "Олігарх")
1. Внутрішній стан.
Як правило, будь який мій виступ виходить з мого внутрішнього я. Іноді я навіть не дивлюсь на аудиторію з початку виступу. Говорю пару фраз, пишу щось на дошці. Потім видаю якесь питання і роблю паузу, дивлюсь кожному в очі. Якщо аудиторія велика, я просто дивлюсь на три боки (ліво, вперед, вправо).
Це питання звичайно просте, риторичне. Я підіймаю руку і чекаю поки це зроблять всі.
Тут всі користуються комп"ютером? Так всі, продовжимо.
Аудиторія зразу розуміє, що перед ними господар презентації.
2. Візуалізація.
Ми завжди проводимо зустріч з дошкою. І обов'язково пишемо на дошці ключові слова, цифри. Малюємо криву акціїї, показуємо, як можна купити її внизу графіку, а продати вверху. Даємо всім папір та олівець для записів. Запишіть собі ось це! І циферка.
3. Новини.
А Ви знаєте, що український фондовий ринок один з найприбутковіших у світі? Це ж відкрита інформація...
П"ята частина жителів України вже користується інтернетом. І що вони там роблять? А скільки заробляє?
4. Приклади.
На презентації дуже ефективно проводити приклади. Раніше я діставав з кишені пачку грошей і запитував. За скільки часу я може перевести ці гроші, наприклад, до Києва. До речі, це робить також Пермяков Олег. Але сам факт візуалізації предмета (грошей) відкладається в свідомості надовго.
5. Запитання.
Найкраще тримає увагу аудиторії постійний потік питань. А чому? А скільки? А вам відомо? Я це називаю "розривати публіку". Вони повинні "прикипіти" до дошки.
6. Зауваження.
Якщо в залі хтось дрімає, чи просто втупився в одну точку, я можу зробити паузу, крок вперед і спитати: Вам не цікаво, Ви можете вийти. Ще ніхто не виходив таким чином. І навпаки всі глибше вникають в інформацію.
7. Ціль - допомога.
Ви ніколи не будете працювати самі, це командна робота. Кожен партнер має доступ до інформації. Ми навчаємо. Ми супроводжуємо. Ми консультуємо.
Ми запустили магазин тому підприємцю. Наші партнери отримали посвідчення біржових трейдерів.
8. Комп'ютерна презентація.
Значно важчою для мене являється комп"ютерна презентація. Вона обмежує в креативі. Я практично не користуюсь чужими презентаціями. Вони мене сковуються.
Основні правила при підготовці комп'ютерної презентації.
- Шрифти. Не можна писати курсивом та ВЕЛИКИМИ БУКВАМИ (не читабельно)
- Не варто писати великих речень. Відволікається увага від виступаючого.
- Не варто читати вслух написане. Потрібно коментувати
- Не потрібно ставити крапки та розділові знаки в підпунктах. Це відволікає читача.
- На лист. Не більше 6 підпунктів.
- Для назви використовувати тільки ключові слова.
- Ніяких яскравих тонів. Я взагалі стараюсь використовувати стандарнті бізнес-шаблони. Їх розробляли професіонали Майкрософта. Я їм довіряю. :-)
- Не перенасичувати інформаціїю (тільки 10% запам"ятається)
- Чітко продумати де буде жарт, де пауза, де запитання. Програти в голові реакцію аудиторії
Структура презентації 30 хвилин.
Початок. 2-3 слайди 5 хвилин.
Основна частина. 12-15 слайдів 15 хвилин.
Закінчення. 2-3 салйди 5 хвилин.
Підведення підсумків.
Список використаних джерел.
Подяки.
Цікавий випадок: Після великого виступу до мене підійшла одна жіночка і вказала список орфографічних помилок, які я зробив під час презентації. Є люди які приходять за цим, виявляється.
Цікаві джерела:
Искусство общения Література.
мультимедийный тренинг «БЛЕСТЯЩЕ ВЫСТУПАТЬ ПУБЛИЧНО»
Риторика Электронная библиотека русской версии "Школи продажу Деревицького"
Этапы подготовки презентации
Компьютерные презентации: От риторики до слайд-шоу Т. М. Елизаветина
«Эффективная презентация» Э. Джей
«Искусство деловой презентации» Л. Арредондо
Искусство презентации за 30 минут Ольга Азарова
0 коммент.:
Дописати коментар