Spiga

Слова і образи в Інтернеті

Як ми сприймаємо інформацію. Є кілька типів коммункацій: вербальна і невербальна.

Здавалось би, наскільки складна штука – слова. Щоб зрозуміти слова, ми повинні спочатку уявити образи, а потім наділити їх змістом. Звичайно ми робимо це несвідомо, а автоматично.

Коли ми говоримо з людиною на іноземній мові, яку знаємо не дуже добре, то часто ми перекладаємо в голові фрази на рідну мову і вже після цього їх розуміємо. Насправді така робота відбувається навіть тоді, коли ми читаємо текст на рідній мові.

Читання текстів - робота набагато складніша, ніж усне спілкування, голосом, у якого є тембр та інтонація, можна передати дуже багато інформації, що у поєднанні зі словами значно легше переводиться в образи. Сумніваєтесь? Пригадайте, як часто вам після півгодинного спілкування в меседжері по одному і тому ж питанні хотілось взяти трубку і зателефонувати, а не писати груду тексту, адже «це набагато швидше». Проте справа не тільки в цьому, а і в тому, що голосом – простіше і швидше передати зміст.

Як би ми не відповідали в Інтернеті, який би інструмент ми для цього не використовували, але всі (добре, майже всі) наші повідомлення – це шматочки тексту. Ми інколи посилаєм один одному зображення, малюнки, відео файли, та вони все одно – доповнення до тексту, тобто до написаних слів.

І на сайті, і в рекламних матеріалах основна складова – це слова, тексти. Взаємодіючи з потенційними споживачами в Інтернеті ми повинні зрозуміти, що заставляємо користувача працювати, щоб він зрозумів нашу рекламу. Це складніше, ніж здається на початку, тому що користувачі терпіти не можуть працювати. Багато з того, що може передати жива людина, передати через Інтернет неможливо.

Зустріч твіттерян у Львові 4

10 квітня 2010 у ресторані Cafe-Cafe м. Львів відбулася зустріч четверта зустріч твіттерян де зібралось більше 50 учасників з різних міст. Програма LvivTwEvwent #4 була дуже насиченою.
  • Екскурсія по історичному Львову
  • Квест з кам’яними птахами
  • 140 хвилин слави
  • Конкурс кращих малюнків
  • Конкурс Твіршів
Ми з дружиною прийняли участь в екскурсії так, як дружина була вперше у Львові, було надзвичайно пізнавально. Виявляється Львів ніколи не був українським містом, а скоріше багатонаціональним торговим центром, змішано величезна кількість релігійних гілок та конфесій на фоні безперервних балів, карнавалів та воєн.
Квест з кам’яними птахами зайняв 70% нашого відпочинку. Безперервний дощ, холод, поганий інтернет, та труднощі з отриманням нових завдань, словом ми зупинились на 7 завдання з 10. Проте наші старання були винагороджені різними подарунками. Кружка від folk.in.ua ручка від blox.ua різні знижки на хостинги та домени від nic.ua та маса інших знижок від львівських закладів та студій. Тільки не знаю куди то все дівати.
На обід ми зходили у «Гасову Лямпу» де я дізнався що по видобутку нафти на межі ХІХ-ХХ століття Україна займала 3 місце після Росії та Америки. Крім того відвідали кав’ярню «Прага» яка вразила нас не тільки кавою а й чудовим оформленням, прекрасні ковані предмети інтер’єру, зручні крісла, мяке освітлення, віденська кава. Все було дивовижно і так по-львівськи, як ми собі уявляли.
На 140 хвилин слави я презентував свій посібник «Як просувати товари та послуги в Інтернеті», три з яких організатори вручать трійці найактивніших учасників твітевенту. Серед інших виступів найбільше сподобався показ браузерів @blogoreader з @alnozima
Подяки
Велика подяка організаторам @Taras та @mr.petruccio @s_tamada за ту роботу, яку ви робите. Ви молодці!
Також команді Зеник (@Rostyslav, @kuzni_com_ua, @masterpie, @Ola_bilo, @by_tavoта іншим) за боротьбу з дощом та кам’яними птахами ))

Посібник «Як просувати товари та послуги в інтернеті»

Цей поетапний практичний посібник по інтернет-маркетингу створений по принципу «бери і роби». Суть такого принципу полягає в тому, що автор не розкриває теоретичних основ маркетингу та реклами в Інтернеті, а показує методи та техніку, застосовуючи яку можна швидко і ефективно досягти результату. Тут Ви не знайдете трактувань типу: «що таке пошукова оптимізація», «контекстна реклама» чи «соціальні медіа» Адже цієї інформації є вдосталь в інтернеті.
Посібник дасть відповіді на наступні питання:
  • Як правильно організувати сайт для просування та збуту
  • Які існують методи просування товарів та послуг в інтернеті
  • Комплексні підходи та стратегії розвитку
  • Які ставати цілі та відслідковувати ефективність інтернет-маркетингу
  • Як розраховувати прибутковість інтернет-кампаній
  • Практичні приклади просування корпоративних та персональних брендів
Посібник допоможе вам зрозуміти підходи, концепцію та логіку сучасного маркетингу та реклами. Дасть можливість, на прикладах інших, сформулювати власну стратегію виходу на інтернет-ринок, збільшити об’єми продаж та обійти конкурентів.

Замовити посібник

Вартість посібника коштує всього 25 грн. або 3,5 у.о.
Ви можете замовити його прямо зараз оплативши кошти на мій рахунок Webmoney у гривнях U099698956143 чи доларах Z210330053687.
У Примітці вкажіть електронну скриньку на яку вислати електронний варіант книги.

Благодійність

10% зібраних коштів від покупки методичного посібника «Як просувати товари та послуги в інтернеті», буде перераховано на рахунок Долинської гімназії-інтернат на допомогу дітям-сиротам

76 висловів твіттерян про iForum

Для тих хто хоче отримати загальну картину Українського форуму інтернет діячів 1 квітня 2010 у м. Київ, зібрав найбільш суттєві вислови доповідачів та учасників, опублікованих у Твіттері. Підписувати кожен твіт було досить важко через численні ретвіти і великої к-сті емоцій протягом семінару. Інформація частково однобока та, як коментували не всі доповіді:

Ітак почнемо:

  1. Україна і Китай більше за інші країни ходять в інтернет з мобільного в робочий час 
  2. Українці проглядають в місяць за допомогою мобільного 700 сторінок (США - 250, Росія - 400) 
  3. Куди ходять користувачі моб. інтернету: 58%-соцмережі, 13%-пошукачі, 6%-сайти знайомств 
  4. Медіареклама за 2009 рік - 85 млн. грн! 56% користувачів УАнету - чоловіки 
  5. Очікується швидкий приріс аудиторії в не великих містах 
  6. 2 екзобайта інформації - те що згенерувало людство (до 1999 року), зараз виробляємо кожен рік таку ж кількість 
  7. Наші діти не відрізняють віртуальну реальність від справжньої реальності. На цьому побудований бізнес соціальних ігор. (С) А. Костарев 
  8. 1,7 млрд у світі з доступом в інтернет, 3,5 млрд пошукових запитів, 400 млн користувача в facebook 
  9. Як відбувається революція, яка йде зараз? Етапи: з'являється технологія - з'являється контент - користувачі - реклама 
  10. Наступна революція - мобільні сервіси, 23% що продаються в Європі телефонів - смартфони 
  11. Соціальна гра - це сервіс! По регулярному відбору грошей у клієнтів 
  12. Ебізнес - це не тільки інтернет магазини і SEO! Є ще ігри та інші розваги. Там є реальні гроші! 
  13. Сторінки сайту відповідають на питання: Де я? Що тут можна робити? Навіщо мені це робити? 
  14. Бутстреппінг - мистецтво розвитку своїх проектів на мінімальний бюджет без залучення інвесторів 
  15. Щоб боротися з крадіжками контенту - Видавці повинні об'єднатися, лобіювати прийняття відпов. законів через свої ЗМІ 
  16. Ярослава Карібіна, Ліга: Боротися з крадіжками новин нереально, але можна боротися за власність на аналітіку 
  17. Гугл - кофеїн, Бінго - пурген 
  18. Процес вибору зсилок - основна майстерність оптимізатора 
  19. Товар повинен вийти назустріч клієнтові (прямо на сайті) 
  20. Підкреслювати всі посилання на новинному сайті - це звичайно перебір. Пробували - виходить кілька екранів "бруду" 
  21. Сатин: як варіант - ставити підкреслення на hover і більше шрифт 
  22. Сатин: інтерфейс сайту повинен залучати користувачів і давати їм зрозуміти - куди рухатися далі 
  23. Проблеми: сайти аутичні, інтерфес не притягує, ми не хапаємо користувача за руку, потрібно бути активнішими 
  24. Сатин: сайти у своїй масі страждають аутизмом 
  25. Сатин: Lorem ipsum = молитва вебмайстра 
  26. Сатин: контент повинен виходити на зустріч користувачеві - під кусором контент повинен змінюватися. Дайте юзеру помацати сайт. 
  27. Так-так, ваш сайт "повинен пахнути";))) Головне - не смердіти. Інформаційний запах - цікаве формулювання 
  28. Сатин: увагу і погляд на сайтах поки заохочувати не можна, айтрекінгове обладнання не використовується в побуті 
  29. Мишкою чіпати посилання - як палицею, touchscreen зовсім інша справа 
  30. Сатин: кожна дія на сайті має займати не більше 5-10 хвилин, інакше користувач "втратить енергетику працювати далі" 
  31. Сатин: сила залучення величезна, де-не-де держава може втрутитися, щоб "вивести користувачів з гіпнозу" 
  32. Сатин: генерація користувацького контенту за знижки / гроші не працює, UGC - це невмотивований грошима альтруїзм 
  33. Збільшення ефективності сайту може привести до незадоволення сейлів - клієнти починають задавати питання! Сатин 
  34. Із залу: після Вашого (Сатіна) доповіді дещо застосували й збільшили ефективність сайту на 35% за 2 місяці 
  35. Сатин: жінки при покупці техніки думають про оточення, як вона впишеться в інтер'єр 
  36. Сатин: Хваліть свого користувача, нехай він відчуває себе молодцем 
  37. Твіттер - це телеграф 21-го століття - Сергій Митрофанов 
  38. Юзабіліті річ потрібна, а інтерактивність - корисна, змушуйте користувача грати з сайтом, і заохочуйте не тільки кліки 
  39. Частка IE6-7 в Україні - тільки 30%! А CSS3 підтримує 55% аудиторії 
  40. iPhone - 40% мобільного трафіку в Україні 
  41. Андрейчин: рішення про співпрацю з інвестором потрібно приймати без емоцій ...переспати гарненько з цією думкою і не раз 
  42. Ігор Андрейчин: переговори з IDE Group щодо купівлі HomeMoney тяглися 6 місяців 
  43. Пишемо все під iPhone - тим самим отримаємо найбільший трафік 
  44. Мінімальний чек 80 тис за просування. середня 120. але є і мільйони на місяць. - Прайс Ашманова 
  45. Вхідний веб 2.0 буде заважати, інтернет-рекламі яка йде
  46. Довгополий: з кожним приїздом до Америки оффлайн магазинів стає все менше і менше, а посилок від онлайн рітейлерів більше 
  47. Пошуковики постійно апдейтяться, оптимізатори в шоці - поки дійдеш до клієнта сайт вже на другій сторінці 
  48. Вартість розробки середнього айфон додатку - 5-7К 
  49. Готовцев: загроза того, що інтернет стане меблями є. І багато в чому це залежить від того, що і як ми робимо 
  50. Опенсорсний пошуковик занадто складно. Ашманов 
  51. Ашманов: у спеціалізованих пошуковиків є майбутнє 
  52. Майбутнє за інтеграцією CRM і контекстної реклами. Продають товар з ебей через гугл і вчасно прибирають оголошення 
  53. Ашманов: сучасний Інтернет нагадує шоу-бізнес 
  54. "Більше - не означає краще" - правило # Usability. Не ускладнюйте завдання користувача муками вибору - продумайте сценарій за нього! Сатин 
  55. Біржі посилань продержуться ще 2-3 роки 
  56. Ашманов: самонавчальні алгоритми, посилальне ранжування, персоналізація пошуку майбутнього не мають 
  57. Посилальне ранжування буде втрачати вагу! Ашманов 
  58. Пошук не розуміє хто ви такий, але пам'ятає історію запитів. ПС спілкуються з веб-майстрами. посилальне ранжування не головне 
  59. У майбутньому з'являться питання-відповідь машини. Ашманов 
  60. Ринок пошуку для стартапів мертвий. Все в соцмережах. Дрібні пошуковики вмирають. не потрібно придумувати новий пошуковик 
  61. Ашманов: нові стартапи на пошуковому ринку не з'являються вже більше 3 років 
  62. Ашманов: після зміни дизайну частка Рамблера впала ще більше - його видача стала схожою на xml файл 
  63. Ашманов: технології - необхідна складова успіху, маркетинг - достатня 
  64. По суті, змінюючи запити, користувач займаєтьcя програмуванням 
  65. Нe бійтeсь коммeнтaрів до брeнду 
  66. Пошукові системи все ще працюють, як текстові брокери і не знають ні тему запиту ні зміст. Ашманов 
  67. Пошуковик - тупий текстовий брокер 
  68. Ашманов: Рамблер програв ринок через економію на маркетингу і рекламі 
  69. Річний оборот оптимізаторського ринку - 200 млн доларів 
  70. Якщо ви хочете, що б ваш клієнт вас почув, ви повинні чітко представляти, що він хоче чути (с) А. Шаповалова 
  71. Як ви ставитеся до анімації на сайті, чи не зависне чол? - В Амстердамі зависне) сатин 
  72. Ринок порожній для якісних проектів. Однак ринок малий, але обіцяє скоро зрости 
  73. "За межами Вконтакте є щось, але воно має скоро померти" думки топ-менеджерів за версією (с) Ашманов 
  74. "У мене багато знайомих, народилися після чорнобиля, стартапи роблять" 
  75. Наші соцмережі не відкриються повністю для індексації, тому що вони вважають, що вони і є інтернет (с) Ашманов 
  76. Це якийсь жирний чорнозем: що не втикни - все росте (с) Ашманов про Sillicon Valley 


Конференція Маркетинг і канали доступу до клієнтів. Lviv Startup Club Session 7.0

20 березня 2010 у Львові відбувся сьомий з’їзд стартаперів, у рамках якого відбулась конференція на тему «Маркетинг і реклама», де я був запрошений у якості експерта по інтернет-маркетингу.
Було представлено 3 стартапи різних напрямків і кожен був по своєму цікавий.
Сергій Дмитришин (crowdin.net), Іван Іванус (роект Dobro-UA) Ігор Бобак (bitimpulse.com)


Що сподобалось:
1. Високий рівень кваліфікації учасників вцілому.
2. Амбіційність проектів та учасників
3. Вміння висловлювати власну думку на публіку
4. Глобальність мислення продуманість та оригінальність ідей

Чого не вистачає власникам стартапів

Якщо б мова йшла про інвестування проектів, то звичайно доповідачам варто було б звернути увагу на такі питання, як:

1. Цифри (вартість проекту, суму інвестицій, окупність і т.д.)
2. Достатньо 10-15 слайдів для висловлення думки. Виставити пріоритети.
3. Невизначеність цілей доповіді.

Одного доповідача я спитав «Що ти хочеш» і він щиро відповів «Я не знаю поки що, просто розповісти». Звичайно в цьому немає нічого поганого, ми ділимося досвідом вчимося працювати з аудиторією. Але стартапу без кінцевої та проміжних цілей важко досягти успіху.

Я все ж схиляюсь до думки, що презентувати повинен продавець, а не програміст. Тому, що цукерку, якою б смачною вона не була потрібно загортати у гарну обгортку. Хоча звичайно, аудиторія конференції здебільшого складалась із програмістів і технічна частина кожного стартапу мала місце.

Взагалі такі зустрічі – ідеальне місце для того щоб:
- спробувати власні сили
- отримати зворотній зв'язок
- отримати цікаві та свіжі ідеї

Доповідачі

Звичайно всім сподобалась доповідь Дмитра Шоломка екс-директора Google-Україна. Я теж був вражений насиченістю інформації, фактів і прикладів.

Майбутнє українських рекламних інтернет-проектів у b2b-секторі, це була для мене досить актуальна думка. Адже сам веду кілька таких проектів.

Ростислав Чайка систематизував напрямки інтернет-реклами та маркетингу. Теж підкинув кілька свіжих думок.

Скажу відверто інколи очевидні речі, про які здається вже давно знаєш, на семінарі відкриваються по новому. Я почав рахувати вартість кожного учасника на Кузнях. На семінарі визначив для себе проміжні цілі проекта. Хоча вони були і до того, але зараз стали більш виразні та досяжні.

Що отримав від семінару.

Виступив з 2-х хвилинною презентацією проекту Кузні - все про ковані вироби і отримав массу відгуків. Знайшов контент-менеджера та програміста по Drupal. Кілька порад по покращенню проекту.

Звичайно вийшов на цікавих людей з якими, я впевнений, ми зробимо кілька спільних конференцій у різних містах.

Представив увазі власну методичку «Як просувати товари та послуги в інтернеті» 4 примірники презентував доповідачам і 14 примірників продав. Надіюсь почути відгуки від цієї методички.

Подяки та побажання організаторам.

Окремо хотів подякувати Ростиславу і його команді за організацію таких заходів. Будучи сам організатором семінарів вже кілька років поспіль, знаю, яка це нелегка праця. Все було на рівні і зал і програма і доповідачі. Успіхів Вам у розвитку вашої справи.

Побажання: Кава-брейки варто зробити більш ситнішими. З 5.00 до 16.00 банально хочеться поїсти. Можливо просто додати пиріжки несолодкі замість частини печива…

Семінар по туризму в Яремча лютий 2010 підсумки

27 лютого 2010 р. відбувся наш черговий практичний семінар на тему – інтернет-маркетинг в туризмі. На семінарі прийняло участь більше 30 учасників. Серед них представники та власники готелів та приватних садиб, туристичних агентств, веб-студій та навчальних закладів.

Короткий огляд виступів:

Андрій Ковнір «Турправда» - дуже професійно розповів про ринок онлайн-туризму.
Принципи роботи проектів замовлення та бронювання – otpusk.com та сайт відгуків туристів http://www.turpravda.com/ а також http://www.mandria.ua/
Платні та безкоштовні можливості просування відпочинкових закладів через ці сервіси.
Особисто я був вражений рівнем подання інформації та досвідченості Андрія у сфері туризму, підходу до роботи з готелями та туристами. Особливо сподобався принцип відсіву заказних відгуків.
Маряна з Карпати інфо – Розповіла про методи збору інформації у їх каталог. Команда налічує 12 чоловік, які за 4 роки зробили колосальну роботу, зібрали інформацію практично про всі відпочинкові заклади та музеї Західної України. Молодці!
Олег Головний Connect.ua – професіонал в галузі маркетингу та психології поведінки відвідувачів. Подобається постійно спостерігати за його професійним ростом. Олег зробив аналіз, як контекстних так і медійних кампаній різних організацій. Розповів про вплив та значення кольорової гами та шрифтів на реакцію людини.
Максим Залевський aContext – так як Саша Сторожук B2blogger.com не зміг приїхати, то я його замінив. Розповів кілька слів про новинний маркетинг. Та основна моя доповідь була логічним продовження доповіді Олега. На прикладі готелю Люксор, я розповів про можливості залучення іноземних туристів. Як це роблять у них і у нас.
Студія Денфільм – просто вразили всіх можливістю 360-градусної віртуальної панорами. Прекрасні фотографи освоїли принципи візуалізації краєвидів та інтер’єрів чого так не вистачає нашим карпатським відпочинковим закладам. Приклади реалізації цієї технології на реальних готелях були дуже актуальні.
Сергій Петренко Яндекс Україна – як завжди, на високому професійному рівні розповів про можливості контекстної реклами, просування готелів через Яндекс.Маркет. Сподобався принцип подачі інформації про готелі в пошуку, при певному заповненні розділу Вебмайстер. Багато говорили про статистику та тенденції українського ринку. Значення української мови та позиції компанії Яндекс. Багато питань із залу, я ледве зумів передати слово наступному доповідачу. :-)
Роман Кузема Бегун Україна – легка зрозуміла доповідь українською. Клієнтоорієнтований підхід до контекстної реклами, логіка мислення туриста та принципи роботи рекламної мережі Бегун. Дійсно у цій компанії нестандартний і творчий підхід до реклами. Складний механізм відбору та подачі оголошень, багато успішних кейсів.

Недоліки та труднощі

При організації семінару ми стикнулися з рядом проблем, які стали причиною низької явки учасників.
1. У зв’язку з розвитком екотуризму, у Яремче регулярно проводяться семінари, які фінансуються Евросоюзом. Тобто це безкоштовні семінари, на які постійно запрошуються власники приватних садиб, для обговорення питань захисту середовища, прокладання туристичних маршрутів та вибору логотипу для карпатського краю. Отже такий семінар проходив і напередодні нашого заходу. Тому не виключено, що це привело до:
a. певної стомленості від таких заходів (дістали)
b. скептичного ставлення, типу «Що це мені дає»
c. негативного відношення до платних семінарів, і не розуміння таких витрат
2. Туристичний сезон. Як виявилося – субота, день реєстрації туристів. І незручний день для проведення семінарів у Карпатах.
3. Принцип 90/10. Як і завжди у таких випадках, спрацьовує цей принцип. Обіцянка цяцянка, як тут кажуть.
4. Травма. До 12 лютого через струс мозку, я не займався семінаром, а отже і ніхто не займався. Компенсація своєї непродуктивності платними сервісами, типу покупки туристичних розсилок привела лише до додаткових витрат і не дала результатів. Тому робота велася фактично 10 днів сидячи на пігулках.

Підсумки семінару

Особисто я задоволений семінаром. Не знаю чому, але на душі залишився приємний осадок. Так мало народу, але зате яка продуктивність! Більшість веб-студій знайшла клієнтів, готелі підрядників. Навіть Яндекс замовив розробку карти Яремче.
Коли ми оголосили Бонус! Ще годину спілкування з доповідачами - половина залу вирішила залишитись, ризикуючи добиратись додому попутками.
Розійшлися мої методички «Як просувати товари та послуги в інтернеті». 5 роздано за активність учасникам, більше 10 продано.
Зібрані кошти, як і обіцяв, ми знову перерахуємо на рахунок Долинської школи інтернат, це десь 300 грн. Так, не багато та краще ніж нічого. І, що головне, ми це робимо, а Ви?
Забули роздати дипломи, та це навіть на краще. Приємно отримати ще й диплом на згадку по пошті чи у інший день.

Подяки

Велика подяка Спонсорам за допомогу в організації семінару.
Леся Гайдук, Карпатський національний парк, надала нам у розпорядження чудовий, добре обладнаний конференц-зал та допомогу в організації
ПП «Дей-сон» ТМ Бомбік – вже вдруге передали нам солодощі для кава-брейків.
Аудиторська компанія «Вектор-Аудиту» - допомогли в організації семінару. Професійно вирішили всі питання семінару щодо реєстрації учасників організації кава-брейків, просто Молодці!
Компанія «Бегун Україна» - вже вдруге стала нашим генеральним медіа-партнером. Привезла чудові роздаткові матеріали – ручки, блокноти кульки. Рекламує наш захід у своїй рекламній мережі та підтримує наші заходи, , розробляє нам рекламні банери.

Контекстна реклама. Як підготувати успішну рекламну кампанію

Контекстна реклама може стати джерелом отримання клієнтів та доходів, а може стати джерелом неоправданих витрат, як це відбувається у більшості випадків. Весь секрет полягає у кількості потрачених зусиль і коштів, щоб правильно організувати рекламну кампанію.

У таких кампаній, як Бегун і Яндекс передбачені консультанти, які будуть обслуговувати Вашу рекламну кампанію. На початковому етапі варто звернутись до них за допомогою.

Які є сервіси контекстної реклами в Україні:

  • https://adwords.google.com.ua/
  • http://direct.yandex.ua/
  • http://begun.ua/
  • http://context.meta.ua/
  • http://context.bigmir.net/

Кожен сервіс по своєму складний і потребує певної підготовки та розуміння. Проте принципи роботи приблизно однакові.

Першим етапом є підбір ключових слів для реклами товару чи послуги:

Сервіси підбору ключових слів

  • Adwords.google.com/select/Tools
  • Wordstat.yandex.ua;
  • Adstat.rambler.ru;

Найкращий початковий метод підбору ключових слів є вивчення реклами конкурентів, особливо, якщо відомо що їх обслуговує якесь інтернет-агенство. Але слід враховувати величини рекламних бюджетів і географію.

Якщо статистика відкрита, можна проглянути:

  • http://top.bigmir.net/
  • http://catalog.i.ua/
  • lіveіnternet.ru;
  • top100.rambler.ru;
  • top.maіl.ru

Розрахунок оплати за клік відбувається за формулою:

Кінцевий прибуток з однієї продажі * Відсоток переходів = Max сума оплати за клік

Тобто, якщо 100 $ (прибуток з продажу) * 0,01 (процент переходів) = 1 $ (макс сума плати за клік)

Процент переходів прямо залежить від якості оголошення, тому знання слід застосовувати в комплексі.

Організація рекламної кампанії

Для розуміння процесу організації рекламної кампанії розглянемо схему.

shema_ppc

Отже будемо рухатись знизу догори.

Створюємо первинний список ключових слів. Записуємо слова та фрази, які приходять в голову:

  • Квіти
  • Рози
  • Букети
  • День Святого Валентина
  • Весільні букети
  • подарунки

Уточняємо список ключових слів

Уточнені слова знизять імовірність переходів нецільових відвідувачів:

  • [послати] квіти [Львів]
  • [послати] рози [Львів]
  • День Святого Валентина [подарунки Львів]
  • [Львів] Весільні букети
  • [послати] подарунки [Львів]

Статистика пошукових запитів

Більшість користувачів застосовують 2-3 слова в пошуковому запиті. Тому варто вибирати не ключові слова, а ключові фрази, які конкретизують запит.

keyword_stat

Групування ключових слів

Формуємо логічні групи ключових слів для подальшого створення окремих рекламних груп

ppc_ogolosh

Групуємо ключові фрази по частоті запитів

фінансові послуги > 1000

(ключові фрази пов’язані з букетами квітів, які зустрічаються в запитах більше 1000 разів у місяць)

  • фінансові послуги
  • ринок фінансових послуг

фінансові послуги < 1000

(ключові фрази пов’язані з букетами квітів, які зустрічаються в запитах менше 1000 разів у місяць)

  • види фінансових послуг
  • ринок фінансових послуг +в україні
  • структура ринку фінансових послуг
  • характеристика фінансових послуг

Види заголовків оголошень

Застосовуємо ключові фрази в заголовках:

  • Відкрий свій бізнес 6000$
  • Консалтинг по фінансовому плануванню
  • Надійна консультація по податках
  • Розрахунки по фінансовому плануванню

Застосовуємо питання та заклики:

  • Потрібні весільні букети?
  • Шукаєш ділового партнера?
  • Відкрий салон дизайну?

Включаємо назву регіону “Ковка зі Львова”, “Аптека на Подолі”

Вказуємо ціну при необхідності “Котедж в Карпатах 80000$”

Використовуємо Додаткові слова: Легкий, Корисний, Дешевий, Якісний, Чудовий, Швидкий

При складанні оголошень треба:

  • використати в заголовку точну відповідність пошуковому запиту;
  • заповнювати все доступне місце (якщо оголошення маленьке, то на нього клікають менше);
  • вказувати переваги, актуальні для користувача в момент пошуку;
  • вказувати переваги, найважливіші для клієнта, а не для вас.

Ефективні рекламні оголошення

effect_ppc_ads

Моніторинг рекламної кампанії

Запустіть компанію та залиште на 2 дні. Після чого виміряйте:

  • CTR оголошення і кодного ключового слова
  • Середню позицію оголошення і ключових слів
  • Вашу середню плату за клік CPC
  • К-сть показів по кожному ключовому слову

Вимірюємо прибутковість ROI

ROI = ((продажі - витрати)/ витрати)*100

Наприклад сума продажу становить 1400$, при інвестиції – 500$

ROI = ((1400-500)/500*100 = 180% - хороша прибутковість

Визначення ROI рекламних кампаній

Ключове слово Кліки Витрати Продажі ROI

ворота 120 75$ 1200$ 1500%

ковані ворота 45 20$ 950$ 4650%

Корисні поради

  • Додавайте хоча б одну рекламну групу (5-10 подібних ключових слів) кожні 2 дні
  • Слідкуйте за рекламними групами і оптимізуйте щодня
  • Важливо не кількість трафіку а показник прибутковості ROI
  • Знижуйте вартість кліку, пока не досягнете мінімального
  • Якщо не отримуєте результату – збільшуйте кількість ключових слів

Як використовувати ключові слова для збільшення конверсіі цільових сторінок

При просуванні сайту у пошукових системах маркетологу варто дати відповідь на кілька запитань:

  • Які ключові слова слід підібрати для сайту
  • Скільки їх буде використано на одній сторінці
  • Яку аудиторію буде залучати сторінка, хто з них цільова аудиторія
  • Як розбити клієнтів на групи

Для вирішення цих та інших проблем при проектуванні сайту та замовленні його на веб-студії ми пройдемо 4 простих кроки.

Крок 1. Підбираємо ключові слова по групах

Для прикладу ми використали архітектуру сайту «Кузні – все про ковані вироби» де ми сегментуємо ковані вироби на три категорії, які користуються найбільшим попитом: ландшафт, інтер’єр, меблі.

Основні способи підбору ключових слів

1. Використання сервісів, систем контекстної реклами й/або пошуковими системами:

2. Використання сервісу Lіveіnternet;

3. Статистика конкурентів (у тому випадку, якщо статистика відкрита);

4. Аналіз сайтів конкурентів;

  • Аналіз зовнішніх факторів (анкори посилань );
  • Аналіз внутрішніх факторів (позначки-теги keywords, descrіptіon, слова, виділені в теги < h1 >, < b >, < strong > і т.д.).

5. Використання готових баз ключових слів, наприклад, бази Пастухова.

для кожної групи підбираємо ключові слова, та сортуємо їх по частоті запитів у місяць.

При роботі із українськими ключовими словами слід враховувати також діалекти різних регіонів та слова-жаргони, які застосовуються в побуті. Корисним може стати пошук статистики по російським ключовикам, а потім їх переклад, особливо коли статистики по українським немає.

Крок 2. Визначаємо наміри і сегментуємо

Наступним кроком для маркетолога є визначення цільової аудиторії, їх намірів та сегментування їх на окремі групи. Інколи для цього у великих компаніях роблять маркетингові дослідження, інколи їх публікують та продають по певних галузях економіки. В Україні детальні дослідження аудиторії в інтернеті робить компанії Gemius (http://gemius.com.ua/)

В даному випадку ми розділили аудиторію на 2 умовні групи:

1. Ті які бажають замовити ковані вироби, і вже визначились з конкретним товаром, проте не визначились з виробником.

2. Ті які тільки вивчають пропозицію на ринку і можливо вагаються на рахунок того чи варто вибрати дерево чи метал, можливо вивчають ціни та характеристики. Тобто бажають отримати більше інформації.

Цей крок є дуже важливим, інколи визначальним при виведенні товарів чи послуг на інтернет-ринок. Адже значна кількість сайтів взагалі не готові щось пропонувати і проектуються як візитки. І при рекламуванні та просуванні такого сайту продажі просто не відбуваються.

Правильно сегментуючи ключові фрази під кожну групу ми можемо збільшити коефіцієнт конверсії (співвідношення показів до продаж) з 0,1% до 2%.

Крок 3. Будуємо архітектуру сайту

Ось як ми впорядкували сайт кованих виробів. Таким чином враховані інтереси відвідувача та структурована вся інформація по розділах. Така архітектура можлива тільки при наявності семантичного ядра (групи ключових слів) для кожного розділу та розуміння потреб клієнта.

Концепція такої побудови сайту полягає у тому, щоб наповнити основним змістом сторінки, які максимально відповідають намірам відвідувача по пошуковому запиту, а вже потім забезпечити навігацію для вторинних, третинних та специфічних потреб.

Крок 4. Плануємо структуру цільових сторінок

Тепер ви маєте групи ключових слів сегментовані по окремих сторінках і ієрархію для вашого сайту, тому останній крок полягає у розміщенні ключових слів на для окремих цільових сторінок та надання рекомендацій по Назві, URL, Опису та функціональності сторінки. У наведеному вище прикладі, використано декілька низькочастотних ключових фраз, які складаються із 3-ох слів і націлені суто на покупців. Такі сторінки мають низьку відвідуваність, але високу конверсію.

На цільових або посадочних сторінках (landing pages) як правило розміщають форму для замовлення або сервіс для проплати.

Після покупки рекомендується запропонувати відвідувачу опитування з 3-4 питаннями, щодо Вашого бізнесу. Це дасть можливість зробити дослідження не тільки про якість роботи сайту чи обслуговування, а й приймати рішення стратегічного розвитку компанії.

З часом сервіси аналітики зможуть допомогти вам визначити, які припущення були неправильні. Звичайно можна підлаштовувати сторінки під ключові фрази, або орієнтувати сторінку на кілька ключових фраз. Проте не слід забувати наміри кінцевого споживача/відвідувача, адже якщо інформація йому стане нецікава то, рано чи пізно, вона стане нецікава і роботам та алгоритмам пошукових систем. І це приведе до зникнення сайту з пошуку.

Тому якість оформлення цільових сторінок повинна заохочувати відвідувачів рухатись далі по сайту чи телефонувати, чи заповнювати заявку. Тобто здійснювати певну дію, орієнтовану на результат, адже для цього і створюється інтернет-сайт.

Джерело: Keyword Targeting: How to Employ Multiple Keywords for SEO & Conversions

Багатоканальний маркетинг – як сфера впливу

Багатоканальний маркетинг

Згідно з визначенням, багатоканальний маркетинг – це маркетинг, при якому організація застосовує два й більше маркетингових канали для впливу на клієнтів.

 

Його поява спричинена зростанням асортименту товарів та послуг і шаленою конкуренцією між підприємцями. При дефіциті товарів та послуг споживач готовий активно шукати магазин, стояти у черзі і доплачувати за товар. Проте коли є вибір, споживач вимагає більш уважнішого відношення до себе. Скажемо, кожен із нас бажає отримати те чого хоче, не виходячи зі своєї зони комфорту.

 

Отже як донести інформацію споживачу із певним набором звичок.

 

Є кілька поширених каналів інформації які не варто забувати при розробці рекламної кампанії в Інтернеті

1. Телебачення – що б не казали про сучасне телебачення, воно таки має вплив на людей. Особливо, якщо правильно вибрати площадку/канал і час. Наприклад, регіональне телебачення чи суто інформаційний канал/ділові новини, постійно перебуває в зоні уваги певного кола людей.

2. Радіо – якщо взяти до уваги районні центри, містечка, села України то саме регіональне радіо має тут найбільше покриття. Воно практично не вимикається в дворах, магазинах, сільрадах. А це потужна сфера впливу, яка рідко застосовується при просуванні.

3. Преса – кожен журнал чи газета має свою цільову аудиторію і регіональна преса на рівні із радіо теж має свого постійного читача. Для визначення цільової аудиторії варто проконсультуватись з місцевими піар-менеджерами та журналістами, щодо рейтингу певних видань і цільової аудиторії.

4. Оголошення та листівки – один із найдешевших і найдавніших методів маркетингу. Проте роздача листівок потребує масовості, контролю і правильного вибору місць роздачі.

5. Телемаркетинг – передбачає комунікацію з аудиторією, а відповідно певних умінь спілкування.

6. Смс-розсилка – найшвидший метод цільового маркетингу з миттєвою віддачею. Відсутність фільтрації спаму дозволяє практично миттєво достукатись до кожного абонента, проте це потребує певних умінь, при складанні тексту оголошень.

7. Дірект –маркетинг – дотепер вважається одним із найефективніших методів онлайн-маркетингу.

8. Опитування – первинне та після продажне опитування на сайті може дати загальну картину проведення кампанії

9. Купони та картки лояльності – при видачі карток постійним клієнтам, можна створити певну базу даних на сайті з додатковими можливостями. Прикладом, може стати інформування кожного віп-клієнта про акції не тільки на емейл, але й смс-розсилкою.

10. Прямі продажі – тобто збут товару у конкретному магазині, відділенні чи філії тим чи іншим продавцем або менеджером.

 

Як відслідковувати ефективність багатоканального маркетингу

 

При просуванні товарі та послуг через різні канали важко визначити, який із них спрацював і які заходи, у результаті, збільшили обсяги продаж.

Згідно із дослідженнями Девід Х’юджа існує, так званий "феномен неканального світу", коли кожен споживач при здійсненні свого вибору та покупки може діяти абсолютно непередбачувано.

Багатоканальний маркетинг - феномен неканального світу

Проте деяку інформацію все ж отримати можна. Почнемо з простого.

До мене звернувся один клієнт із питанням: «На мій сайт в місяць заходить 450 чол., але я не знаю скільки із них купили у мене двері. Якщо я відкрию інтернет-магазин, чи вирішить це мою проблему?»

Звичайно інтернет-магазин, дасть більше інформації ніж сайт візитка. Проте двері - товар нестандартний. І споживач повинен зайти в магазин, вибрати і оплатити, а перед тим подзвонити.

Відповідно можна завести окремий телефон і фіксувати усі дзвінки, а потім і продажі у окремому журналі, а це вже робота відповідального менеджера зі збуту.

Для відслідковування реклами по телебаченню варто завести окремий під домен, або підкаталог типу http://site.com.ua/tv чи http://tv.site.com.ua/

Якщо придбати окремий домен і організувати пере адресацією, це дасть змогу відслідковувати рекламу з таких джерел як радіо, преса, телебачення.

Для кожної кампанії чи групи можна призначати певний номер http://site.com.ua/31 Для того, щоб споживач не забув точну адресу, потрібно заохотити його певною скидкою.

Після здійснення клієнтом певної дії на сайті, можна запропонувати йому заповнити анкету з опитуванням, де він дізнався інформацію. Заповнення анкети теж можна змотивувати грошовим розіграшем.

База прикладів соціальних медіа кампаній

Пропоную підбірку кейсів відомих брендів, які застосовують інструменти соціальних медіа.

Ось список ресурсів:

Розподіл прикладів соціальних медіа кампаній по каналах

analysis_smm

Розподіл прикладів соціальних медіа кампаній по напрямках та видах діяльності

analysis_smm_table

Джерело:

A List of Social Media Marketing Examples

Українська мова, інтернет-маркетинг, бренди та лояльність

довіра, лояльність до українського бренду

Для залучення україномовної аудиторії більшість провідних інтернет-компаній організовують українські версії сайтів, формують українські інтерфейси програмних продуктів, організовують конференції, та чи справді це викликає лояльність.

 

Досить часто можна зустріти якісь статистичні дослідження, де говориться про зростання україномовної аудиторії, про популярність українських сайтів та насправді зміни відбуваються досить поверхнево.

Розберемо все по черзі:

1. Українські сайти

Кожна поважна компанія в Україні має українську версію сайту, причому переклад, як правило зроблений на досить пристойному рівні. Та основна проблема криється в тому, що це все ж таки переклад. Профілююча мова – російська чи англійська, і що цікаво всі буцім вважають, що робота зроблена. А ми – користувачі буцім лояльні ?

2. Гаряча лінія та часті питання

Набираємо будь-який телефон «буцім української компанії» і в трубку отримаємо «Алло! Добрый день. Алена слушает» Так ніби Наталка чи Оксана не може опрацювати дзвінок українською. Проте мова йде про лояльність до бренду. «Свій до свого по своє», як кажуть галичани. То яка ж вона своя?

Розділ «Часті питання» рідко перекладений українською, який українець зайде аж так далеко. В основному у нас просунуті тільки міліонники, а відповідно і мовна підтримка орієнтована саме на них.

3. Рейтинги

Цікава тенденція спостерігається при організації рейтингів, наприклад, українських блогів. Хоча б узяти Best Ukrainian Blog Awards 2009 – Жодного переможця на українській мові. Так звичайно, проголосувала більшість і дивились на суть, а не на мову. Проте який же це «конкурс українських блогів»

4. Конференції та семінари

Типовий вступ представника провідної інтернет-компанії перед доповіддю «Добрий день! Я чудово володію українською, але доповідь я буду вести російською, щоб не задумуватись над перекладом» Вуаля! Українська інтернет-компанія з мільйонними оборотами, серед 46 млн. населення не змогла знайти спеціаліста, який може вести доповідь українською. Так у нас кадровий голод, але ж мова йде про лояльність.

«Да мы ездили в регионы, провели мероприятие – отдача низкая, люди не готовы». Чи можливо люди не довіряють чужим? Янукович заговорив українською, щоб стати своїм – викликати у аудиторії Лояльність до бренду і який результат? А провідна інтернет-компанія, яка проводить семінари про брендінг та лояльність не вважає мовне питання приорітетним.

Промова виступаючих це сленгова російсько-англійська, інколи настільки насичена технічними термінами, що інколи розрив між аудиторією і доповідачем просто шалена.

 

На мою думку, представник інтернет-компанії, який працює з населенням спочатку повинен знати мову, починаючи з чернігівсько-полтавського та галицького діалекту і до подільського суржика, щоб проникнути в душі та серця, а не закидати технічними висловами. Тоді й лояльність прийде.

5. Рекрутинг

Будучи активним на ринку праці постійно стикався з hr-менеджерами, які пропонують роботу. Цікавий факт, в більшості випадків, знання української вимагається лише, як додатковий аргумент. Анкети провідних буцім українських інтернет-компаній переважно російські, проте деякі не заморочуються і шлють англійські.

6. Пошукова оптимізація

Свідомо виділив цей напрямок, так як тут бачу велику долю позитиву. Відвідуючи семінари, я прийшов до висновку, що в Україні практично немає seo-спеціалістів, які володіють українською. Звідси і якість українських сайтів, і рівень конкуренції між ними.

7. Навчальні матеріали

Як і вся навчальна література в Україні, заледве перекладається на російську, не говорячи про такі вузькі напрямки, як інтернет-маркетинг, веб-аналітика, маркетинг в соціальних медіа і т.д. де взагалі нічого не публікується. З точки зору бізнесу, ринок надто малий, хто то буде купувати, адже це надто високий рівень, і надто вузький напрямок та ще й українською.

Підсумки.

Ринок інтернету в Україні тільки розвивається і переходить з кількісного показника (6-годинного сидіння Вконтакте) в якісний (замовлення послуг, покупки). Проте конкуренція поступово почне витісняти ринок із зручних та платоспроможних 7 міст на периферію. А це з часом приведе до вникнення в суть справжньої України, адже 30 млн. немалий ринок. А для зближення (лояльного відношення) з людиною треба говорити з нею однією мовою.

Історичний приклад. Відомий український анархіст Нестор Іванович Махно менш ніж за рік організував аграрну та промислову реформу на території південно-східної України, лише за допомогою з’їздів, тоді як комуністам на це пішло 20 років з голодомором, повальним виселенням і продрозверсткою. Ось, що значить свій-чужий на Україні.

Особисте.

Якось на зустрічі твіттерів одна учасниця запропонувала запровадити до вжитку слово ‘follow’, адже воно настільки глибоке, на її думку, що немає аналогів російською, не кажучи вже… Історично, я думаю, коли це слово тільки формувало своє значення десь у кам’яних печерах британських островів, на нашій землі вже стояла високоцивілізована культура розміром з Європу, з 9-ти денним тижнем, і 40-денним місяцем – календарем, значно точнішим теперішнього, як виявляється. Проте ми запозичили григоріанський, як і слово фоллов, бо вважаємо себе недостатньо розвинутими…

2 концепції інтернет-маркетингу. Оцінка ефективності. Український парадокс

При просуванні товарів та послуг в пошуку, соціальних медіа та при проведенні рекламних кампаній маркетолог формує певне інформаційне поле, застосовуючи різні платформи: пошукові системи, соціальні мережі, мікроблогінг, блогосферу, сервіси новин, тощо.

Як правило базовими концепціями маркетингу є 2 основні напрямки:

  • Інформаційний
  • Комунікаційний

Інформаційний інтернет-маркетинг базується на систематичному інформуванні аудиторії про діяльність компанії. Так зване – нагадування, за допомогою новин, прес-релізів, інформаційних статей. Інколи це приводить до нагромадження неактуальної для споживача інформації - «інформаційного шуму», типу: «відкрився новий офіс», «збільшені об’єми продаж», «нове керівництво».

Комунікаційний інтернет-маркетинг передбачає, що аудиторія не тільки споглядає, але й приймає безпосередню участь у роботі маркетингової кампанії (заповнення анкет, голосування, створення контенту і т.д.)

Досить недавно в одній компанії організували парад колони машин по центральній вулиці міста з логотипом компанії. Проте, наскільки це може призвести до збільшення лояльності аудиторії до бренду, та в кінцевому результаті до збільшення об’єму продаж.

Ось графік який показує результат впливу різних концепцій на зростання інформаційного шуму.

Інформаційний та комунікаційний маркетинг

Крива А відображає зростання обсягу інформації в мережі і відповідно зростання інформаційного шуму навколо певного бренду.

Крива Б показує зменшення шуму і збільшення рівня зворотного зв’язку з аудиторією.

Трафік конверсія

Як це відбувається?

В більшості випадків, новини та прес-релізи на корпоративних сайтах не дають можливості коментарів. З іншого боку вони настільки не цікаві, що аудиторія взагалі не звертає на них увагу.

І навпаки, інколи, аудиторія в соціальних мережах настільки активна, що вона сама додає фото в галереї групи, залишає відгуки на стіні, створює обговорення. А якщо звертати на такі речі увагу, можна отримати непоганий матеріали для вдосконалення рекламної кампанії та відношення до бренду вцілому.

Проте може відбутись і зворотня реакція – масовий відтік аудиторії при пасивному відношенні до неї.

Показником такої ситуації може свідчити Показник Відмов (bounce rate) - крива В.

Приклад.

Компанія вирішила провести рекламну кампанію в інтернеті. В більшості випадків (60% по Яндексу) підприємства обмежуються консультаціями журналістів, піарщиків, маркетологів і не звертаються до інтернет-агенств. Досить рідко виставляються певні плани:

  • Три інфоповоди в тиждень
  • 1000 відвідувачів в день
  • Група в соціальній мережі на 5000 чол.
  • Активна трансляція новин у Твіттер і т.д.

В основному все відбувається інтуїтивно на ентузіазмі 1-2 чол., часто студентів.

Інтернет починає наповнюватись прес-релізами, масфолловінгом в соцмережах, закупками посилань на Sape, контекстна реклама по високочастотних запитах, закупівля баннерів на всіх регіональних площадках. Трафік зростає до небес, а з ним і відсоток відмов. По суті відбувається злив коштів.

Особливо це стосується низько бюджетних кампаній:

  • Сайт-візитка, практично без контенту
  • жодних цільових сторінок, «Форма замовлення», «Комерційна пропозиція»
  • відсутня статистика та веб-аналіз кампанії,
  • контекстна реклама з одним оголошенням по високочастотному запиту типу «металопластикові вікна»
  • відсутнє спілкування з аудиторією
  • низька кваліфікація спеціалістів

Хоча навіть у такій ситуації підприємці фіксують збільшення об’єму продаж – крива Г. Що вказує на те, що певні ринкові ніші в українському інтернеті зовсім чисті і будь-яка пропозиція може бути затребувана аудиторією, незважаючи на низький рівень організації рекламної кампанії. Зростання продаж часто виникають саме на початковому етапі, як винагорода за новий підхід. Особливо в невеликих містах.

Кейс маркетингової кампанії інтернет-магазина з доставкою

Приклад, інтернет-магазин Княгинин в Івано-Франківську запропонував безкоштовну доставку горілки додому від 1 ящика. Компанію провели 2 брата.

Було зроблено:

  • На офіційному сайті ТМ "КНЯГИНИН"– організовано інтернет-магазин (зараз знятий)
  • Організована група вконтакті ТМ "КНЯГИНИН" (1500 учасників)
  • Виділено окремі мобільні телефони для замовлень

Не було зроблено:

  • На сайті відсутні лічильники, відповідно ніхто не відслідковував трафік.
  • Не було форми замовлень, отже фіксувати конверсію можна було лише по телефону. Для цього необхідно було б завести окремий журнал на вхідні дзвінки та фіксувати кожен дзвінок і замовлення. Чого, я думаю, теж не було зроблено.
  • За весь період у групі всього 2 обговорення і жодних цільових записів на стіні. Тобто комунікація з аудиторією не планувалась.
Результати

Як не дивно, спостерігаючи за групою я зафіксував один запис, який згодом видалили. Автор шкодує, що доставку відмінили, тому що хотів замовити ящик горілки додому. Отже конверсія все ж мала місце.

Сервіси вимірювання показників у Твіттері. Веб-аналітика

Сервісів для вимірювання показників у Твіттері є досить багато, як і методик оцінки ефективності. Розглянемо кілька сервісів, які дають можливість оцінювати українських користувачів у твіттері.

TweetStats – зручний сервіс для вимірювання базових показників будь-якого твітер-користувача. Сервісом такого типу можна визначити скільки часу Ви активно працюєте у Твіттері, активні години, дні тижня, місяці. Також ключових людей Вашого профіля (активістів) по к-сті реплаїв та ретвітів.

Вимірювання хештегів.

Для дослідження популярності хештегів та ключових слів можна використати TweetCloud,

HashTags та TwitterAnalyzer

ua.twitwi.net/toptags - глобальна статистика популярності українських хештегів

Популярність новин у Твіттері

Виміряти кількість кліків на допоможе сервіс TwitScoop

Міряємо силу мережі. Соціальний капітал

TwInfluence.com – сервіс, який дає оцінку Вашій соціальній мережі у Твіттері. Сервіс визначає динаміку приросту учасників, їх управляємість та впливовість на інших учасників. Швидкість залучення нових учасників в мережу першого та другого рівня. Рівень централізації - ступінь спілкування з послідовниками

Twitter-Friends – дає можливість оцінити та порівняти Ваш профіль з іншими з точки зору комунікаційного та інформаційного менеджменту.

Серед таких показників:

Фактор Конверсії (CQ) – як багато Ваших повідомлень отримують відгуки. Високий показник вказує на спілкування, низький – на інформування

Фактор Посилань (LQ) – вказує наскільки корисні Ваші посилання.

TwitterAnalyzer - сервіс, визначає значну кількість базових показників та візуально відображає прив’язку кожного повідомлення до показника. Також тут можна визначити Радіус дії, впливовість повідомлення на мережу.

Зовнішня статистика

Одне із завдань веб-аналітики у Твіттері – це дослідження трафіку та аналіз інформації відвідувачів інтернет-ресурсу на який переходять користувачі.

TweetMeme Analytics – сервіс, який дозволяє відслідковувати ефективність статті у Твіттері. К-сть твітів та ретвітів, географію, активних учасників обговорення.

Яндекс.Метрика та Google Analytics – сервіси, які досліджують ситуацію безпосередньо на сайті, дають можливість сегментувати трафік із твіттера та виділити коефіцієнт відмов та переглядів сторінок.

Інструменти для попередження та відстеження

Моніторинг у пошуку - Найпростіший метод відслідковування інформації Search.twitter.com/

Мова запитів у твіттері - http://search.twitter.com/operators

Попередження

TwettBeep.com - Отримуємо щоденні/щогодинні звіти про важливі ключові слова на емейл , аналог GoogleAlerts.com

Корисні інструменти для Твіттера

Джерела:

Показники твіттер-метрики:

НТВ про Твіттер

В продовження свого посту Що для мене Твіттер в роботі та побуті цікаве та наглядне відео про Твіттер

Що для мене Твіттер в роботі та побуті


Твіттер в побуті

Твіттер в побуті

Ведення мікроблогу у Твіттері – це віддзеркалення постійних людських потреб:


  •           Потреба людини, щоб хтось був свідком вашого життя
  •           Потреба бути затребуваним (потрібним)
  •           Бажання спілкуватись, самовиразитись
  •           Бажання бути відомим
  •           Потреба мати наставників та послідовників

Потреба людини, щоб хтось був свідком вашого життя. Цей пункт чомусь завжди викликає неоднозначну реакцію. Особливо коли я вказую той факт, що люди одружуються також по цій причині. Так звичайно, є інші причини: кохання, гроші, передчасна вагітність… Але насправді, потреба прожити це життя не марно, сидить у кожному з нас.
І популярність Твіттера, я вважаю, є наслідком того, що ми фіксуємо тут своє життя і цим задовольняємо свою основну потребу.


Потреба бути затребуваним (потрібним). Кажуть у людини є три біди: бідність, самотність та бездітність. У Твіттері люди долають самотність. Є люди, які тут ведуть свій щоденник успіху, фіксують свої досягнення, дисциплінують себе. І все це публічно, а значить ефективніше ніж у приватному щоденнику, який ніхто не читає, але є постійне бажання дати комусь почитати.
Адже, якщо я пишу, що планую бігати з завтрашнього ранку і це читає 100 моїх послідовників, ретвітить, коментує. То це не просто мотивує, але й зобов’язує мене встати завтра побігати.


Бажання спілкуватись, самовиразитись. Наше оточення не завжди відповідає нашим інтересам, зокрема коли коло спілкування досить обмежене. І це велике благо мати швидкий доступ до людей по інтересам, читати їх думки, новини, мати можливість спілкування. Нерідко таке трапляється на роботі, наприклад, коли в колективі один програміст, чи веб-майстер. Чи вдома, чи в невеликому містечку…

Твіттер, при правильній організації – це і найсвіжіша стрічка новин, і форум і конференція і круглий стіл. Де ти, і слухач, і доповідач одночасно. І що саме головне все це в реальному часі – миттєво!


Бажання бути відомим. Це бажання сидить у кожному з нас. Не вірите… Дістаньте любе колективне фото – кого ви там шукаєте в першу чергу? Візміть список ніків, який хочете побачити в першу чергу? Звичайно СВІЙ. А значить визнання і слава нам потрібна, це вроджене бажання, а не набуте. І якщо так, то можливо варто його прийняти і у Твіттері.

Як це прийняти… та дуже просто, сказати: «Я хочу бути відомим!».

Як це зробити у Твіттері? – набути якомога більше послідовників.


Потреба мати наставників та послідовників. Є таке поняття – інформаційне поле. Чим більше у вас послідовників, чим впливовіші у вас наставники – тим більше у вас інформаційне поле. В побуті воно визначається об’ємом вашої телефонної книги в мобілці чи списком контактів. У

Твіттері – це к-сть фолловерів та послідовників.

А скільки може бути наставників? Наставники нас оточують всюди, адже у кожного є чому повчитись. Проте, час від часу, їх потрібно міняти задля особистого росту. Тому треба інколи чистити свій профіль, хоча не всі так вважають.

Проте кількісні показники, це ще далеко не все.

Кажуть, жінки вибирають чоловіків не тому, що вони сильні, багаті чи красиві, а тому, що з ними цікаво. Отже Ви повинні бути цікавими. Причому не тільки один вечір до сауни… а цікавими Ви повинні бути постійно, як для послідовників так і для наставників. А це потребує певної дисципліни.

Твіттер як робота

Твіттер в роботі

З професійної точки зору твіттер може виконувати ряд важливих функцій


  •          Заробіток та Працевлаштування
  •          Обмін досвідом та Дискусія
  •          Постійне підвищення професійних навиків
  •          Реклама, маркетинг та піар
  •          Брендінг, імідж

Заробіток та Працевлаштування
Досить часто у Твіттері люди діляться своїми проблемами і кожен може запропонувати свої послуги, в якості спеціаліста. Інколи прямо з’являються вакансії на ту чи іншу посаду. Перевага працевлаштування через Твіттер очевидна – прямий контакт, рекомендації, ніяких посередників, швидкість.


Обмін досвідом та Дискусія
Часто в роботі виникають питання, які не дають тобі спати. І Твіттер дає можливість розкритись, сформувати думку, видати її на гора. Інколи це переростає в хвилю емоцій однодумців і стає певним трендом. На професійній мові це називають вірусний маркетинг, яким зараз намагаються маніпулювати. Проте якщо дискусія щира, то і відповіді щирі і, будучи навіть спостерігачем можна отримати колосальні знання, особливо коли до дискусії підключаються професіонали.

Постійне підвищення професійних навиків
Постійний моніторинг повідомлень профільних спеціалістів різних країн стало джерелом та поштовхом у моєму професійному рості. Джерелом для підготовки десятків статтей та публікацій, проведення та участі на семінарах, баркемпах, зустрічах твіттерян.

Реклама, маркетинг та піар
За статистикою маркетологи та піарщики у Твіттері найактивніші. Часто вони намагаються непомітно змішати щире з платним, щоб зробити бізнес. Проте вдається це далеко не кожному.

Аджеє ризик – перестати бути цікавим. І що тоді? Тоді ті всі десятки чи сотні тисяч послідовників перетворяться просто в інертну цифру. Прикладом може бути сімя, в якій кожен учасник має штамп у паспорті, але сплять вони на різних ліжках і з іншими партнерам тому, що розлучитись незручно, а разом не цікаво.

Проте з великою кількістю послідовників важко підтримувати тісні стосунки довго. Тому хорошим показником для маркетингу може бути і 5% реакції і 3% і навіть 1,5%.

Брендінг, імідж – не потребує якоїсь реакції. Головне лояльність – Ми є! пам’ятайте нас, шануйте, заходьте ще… Іміджом чи брендом може бути людина, а може компанія. Як хто це робить, залежить в першу чергу від цілей компанії, хоча в більшості випадків чомусь від розміру виділеного бюджету.

Мені подобається як це робить, наприклад, Яндекс – нейтрально, інформативно, як компанія, Сергій Петренко – комунікативно, лаконічно, як представник компанії та бренд особистості.

Підсумки.
Досить часто я зустрічаю різні відгуки про Твіттер і розумію, що мікроблоги, хоч і публічні – річ приватна і навіть інтимна, як це не парадоксально. Тут замішано все, що лежить десь глибоко в наших душах і тому претендувати на якусь класифікацію я не збираюсь. Але я щиро вірю, що після того, як кожен з нас визначить для чого нам цей інструмент, ми зрозуміємо, як ним користуватись для досягнення наших цілей.

Стаття присвячена Першому українському твіттер-баркемпу в Запоріжжі 23 січня 2010

Як виглядає успішний користувач мікроблогу. Статистика Твіттера

Якщо детально вивчити статистику Твіттера, загальну та українську то можна сказати, що для того, щоб виділитись серед загальної маси та статити відомим у Твіттері потрібно небагато:

  • Завести у Твіттері більше 100 друзів
  • Завести більше 100 послідовників
  • Робити записи не рідше 1 разу на день
  • Користуватись додатковими інструментами типу TweetDeck
  • Бути активним учасником в робочі дні
  • Бути молодим і цікавим

Детальніше в презентації:

Критерії успіху групи вKонтакте. Посібник маркетолога

З ростом популярності соціальних мереж та сервісів, стала актуальною нова професія - спеціаліст по соціальних медіа (social media specialist). Спочатку вся його робота обмежувалась обов’язками популярного в радянські часи 'масовика-затійника' – зігнати народу побільше і пошвидше. Деякі компанії непогано на цьому заробили, і продовжують заробляти. Особливо це стосується в обслуговуванні великих брендів. Проте коли питання стало в довгостроковому обслуговуванні певних компаній виникли певні труднощі у роботі з людьми.


Як результат, люди почали виходити з груп тисячами буквально в кілька днів. І виявилось, що кількість це ще не все. Ще одним потрясінням стала подія, коли вКонтакте сникули з лічильників всі недієві аккаунти і таким чином в кілька разів скоротив чисельність, так званих, бізнес-груп. Якщо врахувати, що вартість залучення до групи 500 чол. коливається від 1500 до 3500 грн. то можна уявити, що відбулося з групами в 50-200 тис. учасників і відповідно з потраченими коштами.


Отже, якість аудиторії. Як її оцінити, як розробити формулу, методику. Як взагалі оцінювати групи вконтакте! Можливо вони геть нічого не варті. Можливо той smm-маректинг нічого не вартий, чергова забавка для студентів, черговий віртуальний пузир. Ось методика, як організувати життєздатну групу вКонтакте і оцінити успішність будь-якої існуючої групи.