Spiga

Семінар по туризму в Яремча лютий 2010 підсумки

27 лютого 2010 р. відбувся наш черговий практичний семінар на тему – інтернет-маркетинг в туризмі. На семінарі прийняло участь більше 30 учасників. Серед них представники та власники готелів та приватних садиб, туристичних агентств, веб-студій та навчальних закладів.

Короткий огляд виступів:

Андрій Ковнір «Турправда» - дуже професійно розповів про ринок онлайн-туризму.
Принципи роботи проектів замовлення та бронювання – otpusk.com та сайт відгуків туристів http://www.turpravda.com/ а також http://www.mandria.ua/
Платні та безкоштовні можливості просування відпочинкових закладів через ці сервіси.
Особисто я був вражений рівнем подання інформації та досвідченості Андрія у сфері туризму, підходу до роботи з готелями та туристами. Особливо сподобався принцип відсіву заказних відгуків.
Маряна з Карпати інфо – Розповіла про методи збору інформації у їх каталог. Команда налічує 12 чоловік, які за 4 роки зробили колосальну роботу, зібрали інформацію практично про всі відпочинкові заклади та музеї Західної України. Молодці!
Олег Головний Connect.ua – професіонал в галузі маркетингу та психології поведінки відвідувачів. Подобається постійно спостерігати за його професійним ростом. Олег зробив аналіз, як контекстних так і медійних кампаній різних організацій. Розповів про вплив та значення кольорової гами та шрифтів на реакцію людини.
Максим Залевський aContext – так як Саша Сторожук B2blogger.com не зміг приїхати, то я його замінив. Розповів кілька слів про новинний маркетинг. Та основна моя доповідь була логічним продовження доповіді Олега. На прикладі готелю Люксор, я розповів про можливості залучення іноземних туристів. Як це роблять у них і у нас.
Студія Денфільм – просто вразили всіх можливістю 360-градусної віртуальної панорами. Прекрасні фотографи освоїли принципи візуалізації краєвидів та інтер’єрів чого так не вистачає нашим карпатським відпочинковим закладам. Приклади реалізації цієї технології на реальних готелях були дуже актуальні.
Сергій Петренко Яндекс Україна – як завжди, на високому професійному рівні розповів про можливості контекстної реклами, просування готелів через Яндекс.Маркет. Сподобався принцип подачі інформації про готелі в пошуку, при певному заповненні розділу Вебмайстер. Багато говорили про статистику та тенденції українського ринку. Значення української мови та позиції компанії Яндекс. Багато питань із залу, я ледве зумів передати слово наступному доповідачу. :-)
Роман Кузема Бегун Україна – легка зрозуміла доповідь українською. Клієнтоорієнтований підхід до контекстної реклами, логіка мислення туриста та принципи роботи рекламної мережі Бегун. Дійсно у цій компанії нестандартний і творчий підхід до реклами. Складний механізм відбору та подачі оголошень, багато успішних кейсів.

Недоліки та труднощі

При організації семінару ми стикнулися з рядом проблем, які стали причиною низької явки учасників.
1. У зв’язку з розвитком екотуризму, у Яремче регулярно проводяться семінари, які фінансуються Евросоюзом. Тобто це безкоштовні семінари, на які постійно запрошуються власники приватних садиб, для обговорення питань захисту середовища, прокладання туристичних маршрутів та вибору логотипу для карпатського краю. Отже такий семінар проходив і напередодні нашого заходу. Тому не виключено, що це привело до:
a. певної стомленості від таких заходів (дістали)
b. скептичного ставлення, типу «Що це мені дає»
c. негативного відношення до платних семінарів, і не розуміння таких витрат
2. Туристичний сезон. Як виявилося – субота, день реєстрації туристів. І незручний день для проведення семінарів у Карпатах.
3. Принцип 90/10. Як і завжди у таких випадках, спрацьовує цей принцип. Обіцянка цяцянка, як тут кажуть.
4. Травма. До 12 лютого через струс мозку, я не займався семінаром, а отже і ніхто не займався. Компенсація своєї непродуктивності платними сервісами, типу покупки туристичних розсилок привела лише до додаткових витрат і не дала результатів. Тому робота велася фактично 10 днів сидячи на пігулках.

Підсумки семінару

Особисто я задоволений семінаром. Не знаю чому, але на душі залишився приємний осадок. Так мало народу, але зате яка продуктивність! Більшість веб-студій знайшла клієнтів, готелі підрядників. Навіть Яндекс замовив розробку карти Яремче.
Коли ми оголосили Бонус! Ще годину спілкування з доповідачами - половина залу вирішила залишитись, ризикуючи добиратись додому попутками.
Розійшлися мої методички «Як просувати товари та послуги в інтернеті». 5 роздано за активність учасникам, більше 10 продано.
Зібрані кошти, як і обіцяв, ми знову перерахуємо на рахунок Долинської школи інтернат, це десь 300 грн. Так, не багато та краще ніж нічого. І, що головне, ми це робимо, а Ви?
Забули роздати дипломи, та це навіть на краще. Приємно отримати ще й диплом на згадку по пошті чи у інший день.

Подяки

Велика подяка Спонсорам за допомогу в організації семінару.
Леся Гайдук, Карпатський національний парк, надала нам у розпорядження чудовий, добре обладнаний конференц-зал та допомогу в організації
ПП «Дей-сон» ТМ Бомбік – вже вдруге передали нам солодощі для кава-брейків.
Аудиторська компанія «Вектор-Аудиту» - допомогли в організації семінару. Професійно вирішили всі питання семінару щодо реєстрації учасників організації кава-брейків, просто Молодці!
Компанія «Бегун Україна» - вже вдруге стала нашим генеральним медіа-партнером. Привезла чудові роздаткові матеріали – ручки, блокноти кульки. Рекламує наш захід у своїй рекламній мережі та підтримує наші заходи, , розробляє нам рекламні банери.

Контекстна реклама. Як підготувати успішну рекламну кампанію

Контекстна реклама може стати джерелом отримання клієнтів та доходів, а може стати джерелом неоправданих витрат, як це відбувається у більшості випадків. Весь секрет полягає у кількості потрачених зусиль і коштів, щоб правильно організувати рекламну кампанію.

У таких кампаній, як Бегун і Яндекс передбачені консультанти, які будуть обслуговувати Вашу рекламну кампанію. На початковому етапі варто звернутись до них за допомогою.

Які є сервіси контекстної реклами в Україні:

  • https://adwords.google.com.ua/
  • http://direct.yandex.ua/
  • http://begun.ua/
  • http://context.meta.ua/
  • http://context.bigmir.net/

Кожен сервіс по своєму складний і потребує певної підготовки та розуміння. Проте принципи роботи приблизно однакові.

Першим етапом є підбір ключових слів для реклами товару чи послуги:

Сервіси підбору ключових слів

  • Adwords.google.com/select/Tools
  • Wordstat.yandex.ua;
  • Adstat.rambler.ru;

Найкращий початковий метод підбору ключових слів є вивчення реклами конкурентів, особливо, якщо відомо що їх обслуговує якесь інтернет-агенство. Але слід враховувати величини рекламних бюджетів і географію.

Якщо статистика відкрита, можна проглянути:

  • http://top.bigmir.net/
  • http://catalog.i.ua/
  • lіveіnternet.ru;
  • top100.rambler.ru;
  • top.maіl.ru

Розрахунок оплати за клік відбувається за формулою:

Кінцевий прибуток з однієї продажі * Відсоток переходів = Max сума оплати за клік

Тобто, якщо 100 $ (прибуток з продажу) * 0,01 (процент переходів) = 1 $ (макс сума плати за клік)

Процент переходів прямо залежить від якості оголошення, тому знання слід застосовувати в комплексі.

Організація рекламної кампанії

Для розуміння процесу організації рекламної кампанії розглянемо схему.

shema_ppc

Отже будемо рухатись знизу догори.

Створюємо первинний список ключових слів. Записуємо слова та фрази, які приходять в голову:

  • Квіти
  • Рози
  • Букети
  • День Святого Валентина
  • Весільні букети
  • подарунки

Уточняємо список ключових слів

Уточнені слова знизять імовірність переходів нецільових відвідувачів:

  • [послати] квіти [Львів]
  • [послати] рози [Львів]
  • День Святого Валентина [подарунки Львів]
  • [Львів] Весільні букети
  • [послати] подарунки [Львів]

Статистика пошукових запитів

Більшість користувачів застосовують 2-3 слова в пошуковому запиті. Тому варто вибирати не ключові слова, а ключові фрази, які конкретизують запит.

keyword_stat

Групування ключових слів

Формуємо логічні групи ключових слів для подальшого створення окремих рекламних груп

ppc_ogolosh

Групуємо ключові фрази по частоті запитів

фінансові послуги > 1000

(ключові фрази пов’язані з букетами квітів, які зустрічаються в запитах більше 1000 разів у місяць)

  • фінансові послуги
  • ринок фінансових послуг

фінансові послуги < 1000

(ключові фрази пов’язані з букетами квітів, які зустрічаються в запитах менше 1000 разів у місяць)

  • види фінансових послуг
  • ринок фінансових послуг +в україні
  • структура ринку фінансових послуг
  • характеристика фінансових послуг

Види заголовків оголошень

Застосовуємо ключові фрази в заголовках:

  • Відкрий свій бізнес 6000$
  • Консалтинг по фінансовому плануванню
  • Надійна консультація по податках
  • Розрахунки по фінансовому плануванню

Застосовуємо питання та заклики:

  • Потрібні весільні букети?
  • Шукаєш ділового партнера?
  • Відкрий салон дизайну?

Включаємо назву регіону “Ковка зі Львова”, “Аптека на Подолі”

Вказуємо ціну при необхідності “Котедж в Карпатах 80000$”

Використовуємо Додаткові слова: Легкий, Корисний, Дешевий, Якісний, Чудовий, Швидкий

При складанні оголошень треба:

  • використати в заголовку точну відповідність пошуковому запиту;
  • заповнювати все доступне місце (якщо оголошення маленьке, то на нього клікають менше);
  • вказувати переваги, актуальні для користувача в момент пошуку;
  • вказувати переваги, найважливіші для клієнта, а не для вас.

Ефективні рекламні оголошення

effect_ppc_ads

Моніторинг рекламної кампанії

Запустіть компанію та залиште на 2 дні. Після чого виміряйте:

  • CTR оголошення і кодного ключового слова
  • Середню позицію оголошення і ключових слів
  • Вашу середню плату за клік CPC
  • К-сть показів по кожному ключовому слову

Вимірюємо прибутковість ROI

ROI = ((продажі - витрати)/ витрати)*100

Наприклад сума продажу становить 1400$, при інвестиції – 500$

ROI = ((1400-500)/500*100 = 180% - хороша прибутковість

Визначення ROI рекламних кампаній

Ключове слово Кліки Витрати Продажі ROI

ворота 120 75$ 1200$ 1500%

ковані ворота 45 20$ 950$ 4650%

Корисні поради

  • Додавайте хоча б одну рекламну групу (5-10 подібних ключових слів) кожні 2 дні
  • Слідкуйте за рекламними групами і оптимізуйте щодня
  • Важливо не кількість трафіку а показник прибутковості ROI
  • Знижуйте вартість кліку, пока не досягнете мінімального
  • Якщо не отримуєте результату – збільшуйте кількість ключових слів

Як використовувати ключові слова для збільшення конверсіі цільових сторінок

При просуванні сайту у пошукових системах маркетологу варто дати відповідь на кілька запитань:

  • Які ключові слова слід підібрати для сайту
  • Скільки їх буде використано на одній сторінці
  • Яку аудиторію буде залучати сторінка, хто з них цільова аудиторія
  • Як розбити клієнтів на групи

Для вирішення цих та інших проблем при проектуванні сайту та замовленні його на веб-студії ми пройдемо 4 простих кроки.

Крок 1. Підбираємо ключові слова по групах

Для прикладу ми використали архітектуру сайту «Кузні – все про ковані вироби» де ми сегментуємо ковані вироби на три категорії, які користуються найбільшим попитом: ландшафт, інтер’єр, меблі.

Основні способи підбору ключових слів

1. Використання сервісів, систем контекстної реклами й/або пошуковими системами:

2. Використання сервісу Lіveіnternet;

3. Статистика конкурентів (у тому випадку, якщо статистика відкрита);

4. Аналіз сайтів конкурентів;

  • Аналіз зовнішніх факторів (анкори посилань );
  • Аналіз внутрішніх факторів (позначки-теги keywords, descrіptіon, слова, виділені в теги < h1 >, < b >, < strong > і т.д.).

5. Використання готових баз ключових слів, наприклад, бази Пастухова.

для кожної групи підбираємо ключові слова, та сортуємо їх по частоті запитів у місяць.

При роботі із українськими ключовими словами слід враховувати також діалекти різних регіонів та слова-жаргони, які застосовуються в побуті. Корисним може стати пошук статистики по російським ключовикам, а потім їх переклад, особливо коли статистики по українським немає.

Крок 2. Визначаємо наміри і сегментуємо

Наступним кроком для маркетолога є визначення цільової аудиторії, їх намірів та сегментування їх на окремі групи. Інколи для цього у великих компаніях роблять маркетингові дослідження, інколи їх публікують та продають по певних галузях економіки. В Україні детальні дослідження аудиторії в інтернеті робить компанії Gemius (http://gemius.com.ua/)

В даному випадку ми розділили аудиторію на 2 умовні групи:

1. Ті які бажають замовити ковані вироби, і вже визначились з конкретним товаром, проте не визначились з виробником.

2. Ті які тільки вивчають пропозицію на ринку і можливо вагаються на рахунок того чи варто вибрати дерево чи метал, можливо вивчають ціни та характеристики. Тобто бажають отримати більше інформації.

Цей крок є дуже важливим, інколи визначальним при виведенні товарів чи послуг на інтернет-ринок. Адже значна кількість сайтів взагалі не готові щось пропонувати і проектуються як візитки. І при рекламуванні та просуванні такого сайту продажі просто не відбуваються.

Правильно сегментуючи ключові фрази під кожну групу ми можемо збільшити коефіцієнт конверсії (співвідношення показів до продаж) з 0,1% до 2%.

Крок 3. Будуємо архітектуру сайту

Ось як ми впорядкували сайт кованих виробів. Таким чином враховані інтереси відвідувача та структурована вся інформація по розділах. Така архітектура можлива тільки при наявності семантичного ядра (групи ключових слів) для кожного розділу та розуміння потреб клієнта.

Концепція такої побудови сайту полягає у тому, щоб наповнити основним змістом сторінки, які максимально відповідають намірам відвідувача по пошуковому запиту, а вже потім забезпечити навігацію для вторинних, третинних та специфічних потреб.

Крок 4. Плануємо структуру цільових сторінок

Тепер ви маєте групи ключових слів сегментовані по окремих сторінках і ієрархію для вашого сайту, тому останній крок полягає у розміщенні ключових слів на для окремих цільових сторінок та надання рекомендацій по Назві, URL, Опису та функціональності сторінки. У наведеному вище прикладі, використано декілька низькочастотних ключових фраз, які складаються із 3-ох слів і націлені суто на покупців. Такі сторінки мають низьку відвідуваність, але високу конверсію.

На цільових або посадочних сторінках (landing pages) як правило розміщають форму для замовлення або сервіс для проплати.

Після покупки рекомендується запропонувати відвідувачу опитування з 3-4 питаннями, щодо Вашого бізнесу. Це дасть можливість зробити дослідження не тільки про якість роботи сайту чи обслуговування, а й приймати рішення стратегічного розвитку компанії.

З часом сервіси аналітики зможуть допомогти вам визначити, які припущення були неправильні. Звичайно можна підлаштовувати сторінки під ключові фрази, або орієнтувати сторінку на кілька ключових фраз. Проте не слід забувати наміри кінцевого споживача/відвідувача, адже якщо інформація йому стане нецікава то, рано чи пізно, вона стане нецікава і роботам та алгоритмам пошукових систем. І це приведе до зникнення сайту з пошуку.

Тому якість оформлення цільових сторінок повинна заохочувати відвідувачів рухатись далі по сайту чи телефонувати, чи заповнювати заявку. Тобто здійснювати певну дію, орієнтовану на результат, адже для цього і створюється інтернет-сайт.

Джерело: Keyword Targeting: How to Employ Multiple Keywords for SEO & Conversions

Багатоканальний маркетинг – як сфера впливу

Багатоканальний маркетинг

Згідно з визначенням, багатоканальний маркетинг – це маркетинг, при якому організація застосовує два й більше маркетингових канали для впливу на клієнтів.

 

Його поява спричинена зростанням асортименту товарів та послуг і шаленою конкуренцією між підприємцями. При дефіциті товарів та послуг споживач готовий активно шукати магазин, стояти у черзі і доплачувати за товар. Проте коли є вибір, споживач вимагає більш уважнішого відношення до себе. Скажемо, кожен із нас бажає отримати те чого хоче, не виходячи зі своєї зони комфорту.

 

Отже як донести інформацію споживачу із певним набором звичок.

 

Є кілька поширених каналів інформації які не варто забувати при розробці рекламної кампанії в Інтернеті

1. Телебачення – що б не казали про сучасне телебачення, воно таки має вплив на людей. Особливо, якщо правильно вибрати площадку/канал і час. Наприклад, регіональне телебачення чи суто інформаційний канал/ділові новини, постійно перебуває в зоні уваги певного кола людей.

2. Радіо – якщо взяти до уваги районні центри, містечка, села України то саме регіональне радіо має тут найбільше покриття. Воно практично не вимикається в дворах, магазинах, сільрадах. А це потужна сфера впливу, яка рідко застосовується при просуванні.

3. Преса – кожен журнал чи газета має свою цільову аудиторію і регіональна преса на рівні із радіо теж має свого постійного читача. Для визначення цільової аудиторії варто проконсультуватись з місцевими піар-менеджерами та журналістами, щодо рейтингу певних видань і цільової аудиторії.

4. Оголошення та листівки – один із найдешевших і найдавніших методів маркетингу. Проте роздача листівок потребує масовості, контролю і правильного вибору місць роздачі.

5. Телемаркетинг – передбачає комунікацію з аудиторією, а відповідно певних умінь спілкування.

6. Смс-розсилка – найшвидший метод цільового маркетингу з миттєвою віддачею. Відсутність фільтрації спаму дозволяє практично миттєво достукатись до кожного абонента, проте це потребує певних умінь, при складанні тексту оголошень.

7. Дірект –маркетинг – дотепер вважається одним із найефективніших методів онлайн-маркетингу.

8. Опитування – первинне та після продажне опитування на сайті може дати загальну картину проведення кампанії

9. Купони та картки лояльності – при видачі карток постійним клієнтам, можна створити певну базу даних на сайті з додатковими можливостями. Прикладом, може стати інформування кожного віп-клієнта про акції не тільки на емейл, але й смс-розсилкою.

10. Прямі продажі – тобто збут товару у конкретному магазині, відділенні чи філії тим чи іншим продавцем або менеджером.

 

Як відслідковувати ефективність багатоканального маркетингу

 

При просуванні товарі та послуг через різні канали важко визначити, який із них спрацював і які заходи, у результаті, збільшили обсяги продаж.

Згідно із дослідженнями Девід Х’юджа існує, так званий "феномен неканального світу", коли кожен споживач при здійсненні свого вибору та покупки може діяти абсолютно непередбачувано.

Багатоканальний маркетинг - феномен неканального світу

Проте деяку інформацію все ж отримати можна. Почнемо з простого.

До мене звернувся один клієнт із питанням: «На мій сайт в місяць заходить 450 чол., але я не знаю скільки із них купили у мене двері. Якщо я відкрию інтернет-магазин, чи вирішить це мою проблему?»

Звичайно інтернет-магазин, дасть більше інформації ніж сайт візитка. Проте двері - товар нестандартний. І споживач повинен зайти в магазин, вибрати і оплатити, а перед тим подзвонити.

Відповідно можна завести окремий телефон і фіксувати усі дзвінки, а потім і продажі у окремому журналі, а це вже робота відповідального менеджера зі збуту.

Для відслідковування реклами по телебаченню варто завести окремий під домен, або підкаталог типу http://site.com.ua/tv чи http://tv.site.com.ua/

Якщо придбати окремий домен і організувати пере адресацією, це дасть змогу відслідковувати рекламу з таких джерел як радіо, преса, телебачення.

Для кожної кампанії чи групи можна призначати певний номер http://site.com.ua/31 Для того, щоб споживач не забув точну адресу, потрібно заохотити його певною скидкою.

Після здійснення клієнтом певної дії на сайті, можна запропонувати йому заповнити анкету з опитуванням, де він дізнався інформацію. Заповнення анкети теж можна змотивувати грошовим розіграшем.