Spiga

Бізнес-питання та інструменти веб-аналізу


У більшості випадків веб-аналітика зводиться до 2-х основних напрямків:
  1. Збір даних з інструментів веб-аналізу в надії на те, що маркетологи чи власник сайту знайде щось корисне, на основі чого можна прийняти рішення. Часто все зводиться до кількісного показника відвідуваності сайту.
  2. Приймання запитів на звіти, створення їх та публікація чи відправка на e-mail
Звичайно кожен спеціаліст підганяє все під свої стандарти і веб-аналітик не виключення, йому значно зручніше не виходити за рамки власних термінів: (інформація про відвідувачів, перегляди сторінок, URL реферерів, час на сайті, сторінки виходу і т.д.)

Проте реальних результатів, з точки зору бізнесу, вони не дають.
Колись в технікумі Чебурашка (наш викладач з політекономії) дав нам чітке визначення:

Основна мета бізнесу - отримання прибутку.

А значить головним елементом любої ефективної програми веб-аналітики повинні стати реальні бізнес-питання, їх розуміння.

Веб-аналітик привязаний до тих даних чи звітів, які надає йому той чи інший сервіс і це сковує його, заставляє виходити з того що є замість того, щоб вникати в проблеми компанії та питання бізнесу і вже потім починати підбирати сервіси інструменти та KPI

Виявлення бізнес-питань - досить складний та довгий шлях, особливо якщо врахувати, що бізнес не Ваш і немає прямого контакту з його власником.

По мірі вирішення одних питань з'являються наступні. Чи посеред рішення одних питань - вони стають неактуальні і приходиться починати все спочатку.

Такі зміни - признак реального стану речей, тобто фактично рішення бізнес-питань, а не простого створення звітів, оскільки бізнес постійно розвивається і змінюється, а на зміни потрібно реагувати.

Інколи власнику бізнесу досить важко відкритися і поділитись нагальними проблемами, які не дають йому спати ночами. Виявити фактори, які обовязково слід врахувати, щоб вийти переможцем у конкурентній боротьбі.

Фактично веб-аналітику при підготовці даних потрібно зрозуміти і усвідомити стратегічні питання, на які можливо не може відповісти власник бізнесу.

Вирішення бізнес-питань

Кожен веб-сайт індивідуальний, навіть якщо повністю скопіювати чужий сайт чи бізнес, іншими виявляться особистості, які будуть його розвивати, а значить і діяти будуть по різному.

Якщо бізнес індивідуальний, то чи варто зразу занурюватись у стандартну веб-аналітику. Можливо потрібно розібратись із кінцевими задачами самого бізнесу.

Бізнес-питання мають три наступні характеристики:

  • Відкриті, розгорнуті питання, які залишають широке поле для роздумів і вибору значень
  • Ймовірно, що вони виходять за рамки поточних систем та джерел даних. Ці питання вимагають пошуку нових методів заміру успіху
  • Вони рідко обмежені рамками, в які можна втиснути вже існуючі дані
Ось кілька прикладів бізнес питань:
  • Як за допомогою веб-сайту я зможу збільшити дохід на 15% за три наступні місяці
  • Як потоки вхідного трафіку найбільш продуктивні, а які ми упустили
  • Чи зможемо ми покращити вирішення проблем наших клієнтів за допомогою сторінки "Допомога" чи "Питання відповіді", чи вони будуть продовжувати турбувати нас телефонними дзвінками?
  • Як впливає робота сайту на клікість вхідних телефонних дзвінків?
  • Як я можу збільшити кількість своїх прихильників за допомогою веб-сайту?
  • Які найбільш впливові елементи структури мого веб-сайту?
  • Чи підвищує наш веб-сайт значення нашого бренду?
  • Що краще розмістити на веб-сайті: демо-версію чи Flash-анімацію?
  • Скільки потрібно вкласти, щоб заробити 1 долар на своєму веб-сайті?
  • Як наш веб-сайт впливає на результативність нормального збуту?
Можуть бути і інші питання для конкретного бізнесу. Однак робота повинна бути націлена на вирішення високорівневих (глобальних) бізнес-питань. І збір даних та його аналіз повинен вирішити саме такі питання.

0 коммент.:

Дописати коментар