Spiga

Веб-аналітика в Drupal

Викладаю свій виступ на ДрупалКемпі. Тут не видно анімаційних ефектів та коментарів тому варто скачати ppt (4.5 Mb).
Ще має бути відезапис, але його ще не опублікували.

NetChart – сервіси веб-аналітики

NetChart – сервіси веб-аналітики

NetChart - це сервіс інтернет-аналітики, що збирає інформацію про поводження користувачів Інтернету, малює демографічний портрет аудиторії будь-якого сайту й робить висновки про його рекламні можливості, з метою підвищити ефективність роботи всіх учасників рекламного ринку в Інтернеті.

Саме цим визначається вибір user-centrіc методології дослідження, що кращим чином дозволяє вирішити поставлені перед Нетчартом практичні завдання. На Нетчарті - багато статистики. Наприклад, ви можете оцінити аудиторію будь-якого сайту рунета за демографічними показниками.

Аналізуючи дані, які акумулюються користувальницькими додатками, установленими на комп'ютерах десятків тисяч респондентів, Нетчарт збирає інформацію про демографічні характеристики респондентів і будує портрет аудиторії кожного сайту з точністю, недоступною для існуючих sіte-centrіc систем.

З таким же високим ступенем точності технологія Нетчарт дозволяє провести порівняльний аналіз конкурентів (конкурентна розвідка) усередині певного сегмента ринку, наприклад оцінку популярності різних соціальних мереж, або відстежити динаміку популярності того або іншого ресурсу на певному тимчасовому відрізку.

Як це працює. Користувач, заповнивши анкету про себе, установлює на своєму комп'ютері тулбар або користувальницький додаток - тобто щось, що відправляє інформацію про його переходи в базу netchart.ru. Вся інформація сортується, і виводиться в зручному для вас виді. На жаль плагин можна встановити тільки під Іnternet Explorer.

Схожі сайти: Alexa.com й Quantcast.com, SemRush

Як зробити зрозумілий звіт по веб-аналітиці. Лояльність сайта

Будь-який звіт, а я їх робив у свій час немало під час роботи в аудиті, потребує певної доступності в розумінні. У свій час шаблони звітів нам присилали «зверху» і наша робота полягала у наповненні полів цифрами, затвердженні, перезатвердженні і відправці нагору. Там їх завертали, знову пояснювали значення полів і ми знову їх доводили до районів, перезаповняли і знову нагору.

Це був справжній ідіотизм, або діловою мовою бюрократизм, номенклатурна вертикаль. Тому після 3-х років заповнення таких звітів в мене склалося своє відношення до аналітики і веб-аналітика не виключення.

Вивчаючи базові показники KPI, інколи відчуваю, що знову повертаюся в той період заповнення безглуздих звітів. Все рухається по спіралі, і тепер це маса графіків, модних американо-програмерних термінів змішаних із ультра новим молодіжним жаргоном. Але суть не змінюється – більшість даних просто інформаційний шум.

Є 3 базових правила при складанні звітів:


1. Не варто застосовувати абсолютні значення

2. Вказуємо тенденції та % співвідношення

3. Сегментація – розшифровка даних по складових


Веб-аналітика лояльність сайта

Ці дані можна вибрати в сервісі Яндекс.Метрика (Трафик/Вовлечение) чи Google Analitics (Visitor Loyalty/Depth of Visit). Дані різних інструментів мають певні відмінності і це нормально, але тенденція залишається і це є основою. Для строки «Зроблено замовлень» дані беремо із розділу Цілі, які варто виставити заздалегідь, вказавши адресу успішно заповненої заявки.

Веб-аналітик багато чого може сказати по цій таблиці і зразу продумати план дій. Але власник бізнесу, інвестор чи простий користувач витратить певний час, щоб уникнути в суть першого стовпчика.

Тому давайте зробимо звіт більш комунікативним «на хлопський розум»

Веб-аналітика лояльність сайта2

Тепер картинка стає зрозуміла не тільки інтернет-маркетологу, але й непосвяченій у нюанси людині. Адже ми подали інформацію на зрозумілій мові. Причому ми сегментуємо вже не сторінки, а людей. Такий звіт мотивує до певних дій і відповіді на певні питання.


  • Хто такі замовники? Чому їх так мало?
  • Як перетворити Фільтрувальників у Глядачів?
  • Як змотивувати Глядачів зробити покупку?
  • Як зацікавити Замовників зробити повторні покупки?

Цей приклад наглядно показує, як один звіт може радикально змінити концепцію цілого бізнесу. Перехід від чисто технічного моніторингу до розуміння поведінки людей.

Як відділити сигнал веб-аналітики від шуму. Статистична значимість

Статистична значимість

Інструменти веб-аналітики типу Google Analitics дають можливість створення близько 100 різних звітів по показниках діяльності інтернет-проекту. І в цих показниках можна досить легко заблудитись, не кажучи вже про те, щоб приймати якесь рішення.

Ми маємо щоденні поступлення даних і на основі цих даних визначаємо наші подальші кроки.

Для того щоб відсіяти сигнал до дії від інформаційного шуму застосовують показник статистична значимість.

Ось для прикладу:

Ми провели рекламну кампанію по електронній пошті. В ході кампанії ми розіслали два варіанти рекламних оголошень чи дві пропозиції. Провели аналіз і отримали:


Відповіді на пропозицію А - 5300

Замовлень - 46

Показник переходів – 0,87%


Відповіді на пропозицію Б - 5200

Замовлень - 55

Показник переходів – 1,06%


Яка з цих кампанії краща А чи Б? Відмінність всього – 0,19%

Чи можна судити, яке з двох пропозицій краще, коли кількість замовлень менше – 60.

Калькулятор статистичної значимості


Статистична значимість - в статистиці результат вважається значимим, якщо його випадковість малоймовірна. Статистично суттєва відмінність означає, що існує статистичний доказ наявності відмінностей.

Визначення статистичної значимості між двома наборами результатів діяльності дозволяє переконатись в присутності реального результату, а також у тому, що ця відмінність взагалі існує (чи навпаки немає ніякого значення).

Скачуємо калькулятор statcalc.xls

Заносимо свої дані і виявляємо показник статистичної значимості. Він повинен бути вищим 85%
Калькулятор статистичної значимості

Увага! Чітким можна вважати сигнал – 95%

Тобто якщо у варіанті Б було б 5000 і 60 замовлень, можна впевнено сказати, що пропозиція Б ефективніша від А.

Дана методика застосовується у всіх сферах інтернет-маркетингу:


  • Маркетингові кампанії в пошукових системах
  • PPC-кампанії
  • Директ-маркетинг
  • Всі види процентних показників (відсоток трафіку, який досягнув цілі з точки входу 1 чи з точки входу 2, ефективність рекламних (цільових) сторінок)
  • Різниця між результатами перевірок А/Б

Переваги показника статистичної значимості в порівнянні із простими показниками переходів.


  • Перехід від власної думки до більш інтелектуального статистичного підходу
  • Зосередження на якості сигналу, а не на кількості показників та звітів
  • Виключаються запитання і роздуми, дискусії. Якщо статистично питання суттєве – приймаємо міри, якщо ні розробляємо щось нове. Ніяких звітів тільки суттєве розуміння.

Системи стають все складніші, конкуренція все суворіша і все більше створюється інформаційного шуму навколо. Тому статистика стає все актуальніша в прийняті рішень веб-аналітиків та інтернет-маркетологів.

Калькулятор статистичної значимості

Тести по інтернет-маректингу від Elance

Інтернет-маркетинг тест
Сьогодні пройшов тести по інтернет-маркетингу на біржі Elance
З моїми знаннями англійської довелось трохи користуватись Translate.Google, але деякі питання зрозуміти так і не вдалося.
Проте результатами задоволений. Буде більше часу викладу запитання...