Spiga

Івано-Франківськ займає 4 місце по активності в Інтернеті

Згідно досліджень Gemius (04.2009) Івано-Франківська область входить в Топ-5 по активності користувачів в інтернеті.
Середня кількість переглядів на одного франківчанина - 155.
Середній час на одного відвідувача – 3 години.

В п’ятірку ввішли такі регіони:
1. Київ
2. Тернопільска область
3. Волинська область
4. Івано-Франківська область
5. Київська область

Згідно з даними рейтингу bigmir по регіонах Івано-Франківськ займає 21 місце (з 31) по кількості запитів 0,5% із загальної долі запитів в Україні.
Домінування не кількістю, а якістю, може стати вагомим фактором для початку активного просування місцевих підприємств в мережі інтернет.

Про відвідуваність сайтів і розведення кроликів

відвідуваність сайтів і розведення кроликів

«Бізнес – це люди» Брайан Трейсі

Підніміть о 3.00 ночі будь-якого власника інтернет-проекту, інтернет-маркетолога, веб-аналітика і спитайте, що йому потрібно для повного щастя.

Відповідь одна – відвідуваність. Чим більша відвідуваність – тим краще, скаже будь-хто, причетний до інтернету.

Але давайте розглянемо цей показник більш глибше. Адже насправді відвідування – це люди чи не так. Тобто звичайні, живі… чи ні.

Яскравий приклад: соціальні мережі, які певний час мають сотні тисяч відвідувачів, які навіть не збираються за щось платити і щось купувати.

Кілька слів про якість показників в інтернеті


1. Як може бути в магазині 200 повторних заходів і жодного унікального? В реальному житті ніяк, а в інтернеті запросто.

2. Як можна цілий день реєструвати всіх покупців на вході і на виході в 5 журналів, і кожен покаже різний результат … а в інтернеті запросто.

3. Як можна, маючи 2 дверей в магазині отримувати покупців через вікна, туалет, підвал, димохід і т.д. …а в інтернеті запросто.

4. Якщо поставити телевізор в магазині, або ще якийсь сервіс (годинник, термометр), то кількість відвідувачів зросте, а продажі не зміняться …а в інтернеті запросто.

В інтернеті немає жодного показника, який можна вважати точним. Тому що:


  • є люди, які відмовляються, щоб їх рахували. (відключені cookie, JavaScript)
  • з появою Веб 2.0 є сервіси (типу Gmail) де все відбувається тільки на одній сторінці – головній

Більше того, відносні показники є цільові і нецільові. В ТОП-10 Бігміру стоять сайти, які збирають гроші рекламодавців лише за те, що вони… в Топ 10 Бігміру по даній тематиці.

Але ж насправді, якщо я поставлю на цей блог розділ Погода в Україні в розрізі по регіонам то я досить швидко займу ТОП 10 в розділі Інтернет-маркетинг і буду вважатись автоматично гуру маркетингу. Тому, що мене всі читають, чи відвідують? Щоб погоду подивитись.

Чим діду займаєтесь? Кроликів розвожу. І що ведуться?

І так ми визначили чому більшість поважних інтернет-сервісів та агентств приховують свою статистику від клієнтів. І рейтинги в певній мірі створені для свого роду правди для рекламодавців, щоб виправдовувати бюджети. Одним з таких прикладів існують сервіси та площадки для порівняння цін інтернет-магазинів

Для наглядності приведу приклад з реальності. В нашому місті є вулички де постійно здаються в оренду приміщення. Підприємці нерідко немісцеві беруть ці приміщення і починають працювати. І вроді все по науці:


  • Центр міста (ТОП 10)
  • Велика прохідність людей, школа, адмінбудинки і т.д. (відвідуваність)

А за півроку розпродаж і там вже відкрилась нова перукарня. Я ці місця називаю «мертві точки», тому що люди використовують ці ділянки лише для того щоб зайти і вийти. Покупки здійснюються в інших місцях, без посередників. Ось така паралель

Gemius і веб-аналітика в Україні



Одним із провідних дослідників та помічників інтернет-маркетолога в Україні є компанія Gemіus.

Gemіus проводить дослідження портрета відвідувачів всіх сайтів, які беруть участь у дослідженні й Уанета в цілому. Існує програмка http://files.gemius.pl/gemiusAudience/gA_demo.zip gemіusExplorer, яка й відображає всі дані по gemіusAudіence. Вона в першу чергу створена для:


За допомогою цих даних можна вирішувати дуже багато питань, але я зупинюся докладніше на тому, як вона може допомогти веб-аналітикам.

Загальні виборки по Україні можна робити на сайті Audience

Взагалі робота веб-аналітика зводиться до того, щоб перетворювати дані (цифри) в інформацію, і таким чином допомагати маркетологам, рекламістам, керівникам веб-проектів приймати вірні рішення. Адже для ухвалення рішення однієї інтуїції дуже часто буває недостатньо.

Одним із обов'язків інтернет-маркетологів є прийняття трафікоутворюючих рішень. Вони повинні відповідати за зменшення не якісного трафіку та за збільшення цільового. Google Analytіcs може дуже багато розповісти про джерела трафіку. Дуже багато.

Але у звіті по джерелах природно немає тих сайтів з яких не було переходів.

Також він не знає нічого про зарплату, стать, вік й інші соціально-демографічні показники відвідувачів.

В gemіusExplorer є суттєва кількість самих відвідуваних сайтів України. Тобто якщо необхідно прийняти рішення по покупці або обміну відвідувачами з іншими сайтами, то необхідно проаналізувати ключові характеристики (охоплення, склад аудиторії, індекс подібності, кількість відвідувачів) за потрібними показниками (доход, статус для працюючих, вік та інше).

Наприклад, якщо у вас із вашим потенційним партнером перетинання аудиторії 40%, то швидше за все обмінюватися баннерами й посиланнями не варто. А варто підшукати альтернативу.

Джерело Ukranalyst

Вимоги до інтернет-маркетолога. Тестове завдання

Вимоги до інтернет-маркетолога

Недавно довелося проходити співбесіду на посаду інтернет-маркетолога. Ось питання які потрібно заповнити в тестах.

1. Розпишіть значення темінів: CTR, cookie, Landing page, PPC, ROI, CPA

Відповідь: Терміни веб-аналітики

Як розрахувати повернення інвестицій ROI для PPC-кампанії. Калькулятор ROI

2. Які найпопулярніші пошукові системи в Україні, Росії, Великобританії та США

Джерела: bigmir

itpedia.ru

comscore.com

3. Вам потрібно підготувати баннер 720*90 для рекламної кампанії магазину, який спеціалізується по ноутбуках. Опишіть технічне завдання дизайнеру (форму).

4. Визначте сайти конкуренти для e-katalog.ua в Україні?

Як визначити конкурента? Конкурентна розвідка в інтернеті

5. Визначте дату реєстрації домена для сайту match.com?

Відповідь: be1.ru, Whois

6. Є 2 рекламні кампанії А і Б. Розпишіть методику розрахунку яка з них прибутковіша?

Назва А Б

кліки 150 160

витрати 100 170

заявки 50 40

дохід 150 280

Відповідь: Як розрахувати повернення інвестицій ROI для PPC-кампанії. Калькулятор ROI

7. Яка середня кількість відвідувачів для сайту price.ru?

Відповідь: Alexa, SemRush

Відповідь info@price.ru: близько 100 тис. чол. на добу. Дані
tns-global Будні - 64,9 тис. чол. Вихідні - 29,3 тис. чол.

8. Як ви розумієте термін Веб 2.0? Які основні характеристики та критерії сайту Веб 2.0?

Відповідь: Веб_2.0

9. Які професійні сайти та періодику ви читаєте постійно?

Як визначити конкурента? Конкурентна розвідка в інтернеті

Конкурентна розвідка

Сьогодні ми розглянемо термін – конкурентна розвідка та інструменти для її здійснення. Власникам інтернет-проектів, інтернет-маркетологам і веб-аналітикам часто доводиться стикатись з питаннями:


  • Як працюють аналогічні проекти?
  • Яку долю в ринку вони займають?
  • По яким запитам просуваються конкуренти?
  • Які ключові слова застосовують в контекстній рекламі? Чи застосовують PPC?
  • Скільки взагалі конкуренті в даній галузі?

Ці питання взагалі можуть радикально змінити бачення ринку, особливо коли ви беретеся заявити «Ми перші!»

Для детального вивчення таких питань існують певні програми та навіть великі складні сервіси, які коштують чималі кошти. Адже кожен хоче заглянути «за куліси» сусіда, і інколи це навіть доходить до повного абсурду.

Інструменти конкурентної розвідки


Існує досить багато професійних сервісів для вивчення трафіку конкурентів (Quantcast, Compete, Hitwise, ComScore). Частину інформації вони навіть дають безкоштовно, але складність в тому, що український ринок (інколи весь Рунет, East Europe) просто не досліджується. Тому дані по українських ресурсах, для роботи на цих сервісах, практично відсутні.

Давайте розглянемо кілька інструментів конкурентної розвідки, які сьогодні придатні для застосування на Україні, особливо, коли це стосується української мови.

Зробимо акцент на тому, що можна отримати безкоштовно, так як більшість українців ще не готові платити за конкурентну розвідку та веб-аналітику в цілому.

Основним інструментом для вивчення українських конкурентів та їх долі на ринку є рейтинг http://top.bigmir.net/. Він є привабливий тим, що може надати інформацію в розрізі по регіонах, і базову інформацію по кожному конкуренту.

Alexa – світовий рейтинг


Якщо Вам потрібно отримати картинку в цілому по конкурентах, варто використати рейтинг Alexa

Є цікава схема визначення кількості відвідувачів по трафіку Alexa, проте не варто до цього ставитись серйозно

3 інструменти для визначення базових показників конкурентів


Коли ми зустрічаємо якогось конкурента в пошуку, виникає маса запитань, типу «Як він сюди проліз?». Для цього існує кілька простих інструментів:


Всі вони надають приблизно однакову інформацію, тому хто до чого звик.

Хто домінує на ринку Інтернет


Яскраво виражених конкурентів ми бачимо в першій десятці Google, Яндекса чи Bigmir, проте цієї інформації може бути недостатньо. Для цього існує такий цінний сервіс SemRush

Він дає можливість визначити не тільки конкурентів, але по яким ключовим словам вони збирають найбільший трафік.


  • Крім того, чи користуються вони контекстною рекламою, які ключові слова застосовують.
  • Які сайти можут зацікавитись розміщенням реклами на вашому сайті
  • Частину виборки можна отримувати безкоштовно.

Для визначення дії конкурентів по контекстній рекламі є також програма ppcWebSpy, (не працює в рунеті)

Отже визначаємо конкурентів, конкурентів конкурентів, і так до тих пір, поки не визначимо ТОП 10 гравців ринку.

Коли ми визначили основних гравців у ринковій ніші складаємо графік для наглядності, через сервіс Compete, почергово вносячи кожен інтернет-ресурс. (не працює для сайтів з низьким трафіком)

Визначення ключових запитів


Для визначення найпопулярніших запитів серед ТОП 300 Google існує сервіс SeoPivot Фактично це, з точки зору Google, є найактуальніші запити по вашому сайту. Ці дані дають відповідь на таке болюче питання, для веб-аналітиків питання «Що цікаве у вашому ресурсі з погляду відвідувачів?» …а не власників.

Потім перелік цих ключових слів можна внести в програму Site-Auditor і швидко витягнути перелік всіх конкурентів, а також ваше місце серед них.

Вносимо всі дані в Excel, через функцію Копировать і… знову все по кругу:


  • позиція в рейтингу Бігмір, Alexa,
  • визначення PR, ТИЦ, дату створення, власників, каталоги індексація і т.д.
  • визначення ключових позицій, трафік, PPC
  • малюємо графік

Примітка! Якщо ви займаєте перше місце по високочастотних ключових слова, а маєте велику відвідуваність, це ще нічого не означає. Адже основні покупки і грошові потоки проходять по низькочастотних фразах і саме там приховуються ваші основні конкуренти.

Як розрахувати повернення інвестицій ROI для PPC-кампанії. Калькулятор ROI

ROI - Return On Investment – повернення інвестицій. Співвідношення середнього збільшення прибутку до об’єму інвестицій.

Термін окупності інвестицій – метод оцінки інвестиційних проектів, коли найважливішим критерієм прийнятності вважається тривалість періоду, протягом якого окупаються первинні витрати.

При цьому вважається, що всі наступні доходи являють собою чистий прибуток.

Також існує ряд методів розрахунку ефективності інвестицій. В їх основі лежить розрахунок періоду окупності витрат.


Є кілька варіантів розрахунку ROI:

Варіант 1.

ROI = ((дохід від кампанії - витрати / витрати) х 100%


Варіант 2.

ROI = [Вклад] / [Вартість]*100

Для розрахунку вкладу в PPC кампанії:

[Середній прибуток від продажу] X [Розрахункову кількість переходів]) - [Витрати на PPC]


Щоб більш повною мірою продемонструвати, давайте візьмемо наступний приклад:


Щомісячні витрати PPC: 1500

Середній прибуток за Продаж: 50

Кількість переходів (продаж) у місяць: 75


і таким чином внесок у PPC кампанії:


(50 x 75) - 1500 = 2,250 (50 х 75) - 1500 = 2250


і рентабельність інвестицій буде:


2250 / 1500*100 = 150%


Калькулятор ROI Pay Per Click ROI Calculator

Калькулятор ROI i-mark.ru

Джерело Calculate-the-Return-on-Investment-ROI-for-PPC-Campaigns

Джерело Веб-аналитика 2.0. Анализ эффективности комплексного интернет-маркетинга в новых условиях

Пересаньте витрачати на рекламу!

інтернет-реклама

Часто доводитися чути від бізнесменів: "я витратив на рекламу минулого місяця - ...$!" або "цей біллборд обходиться мені в... $!". Але ж у рекламу треба вкладати, а не витрачати на неї.

Найбільш ефективним рекламним засобом представляється контекстна реклама. У наші дні, контекстна реклама хоча й користується попитом у веб-майстрів, але вважається дуже дорогим видом реклами. Контекстну рекламу використовують в основному для залучення трафіку на початковій стадії проекту, коли сайт проходить індексацію в пошуку, обростає посиланнями й піднімається у видачі.

Вважається, що краще вкласти гроші в пошукову оптимізацію (SEO) і через якийсь час одержати місця в ТОП10 по обраних запитах, які забезпечать достатню кількість трафіку. А від контекстної реклами згодом можна відмовитися. Це не зовсім вірно.


  • По-перше, ви попадаєте в повну залежність від алгоритмів пошукових систем й якості роботи самих оптимізаторів.
  • По-друге, розкрутити сайт по всіх запитах, що продають, вдається далеко не завжди.
  • По-третє, частенько конкуренти не дають пробитися в ТОП5 (місця що приносять найбільше трафіку) по "солодких" запитах.

Навіть якщо ваш сайт присутній на 6-10 місцях видачі по запиту, це не значить що ви одержуєте із цього запиту максимум можливого цільового трафіка. До речі, той трафік який не одержуєте ви - забирають ваші конкуренти.

Є простий спосіб залучити цих відвідувачів на свій сайт, і ви вже напевно здогадалися який. Звичайно контекстна реклама.

Переваги контекстних рекламних компаній у тому, що вони швидко запускаються, легко відслідковуються й ними легко управляти, причому змінити настроювання компанії можна майже миттєво. Недолік - висока ціна. Із цієї причини багато хто думає, що контекстна реклама не виправдує вкладених у неї ресурсів і припиняють подавати рекламні оголошення.

Гадати - невдячне заняття, особливо якщо можна все підрахувати. Благо засоби веб-аналітики дають нам таку можливість. Ви можете вирахувати з точністю до гривні ефективність вкладення в контекстну рекламу й бачити як відбуваються зміни, внесені вами в компанію на одержуваному прибутку. Головне правильний і системний підхід і ви побачите що навіть перше місце в пошуку - це ще далеко не все.

Адже можна легко співставити кошти вкладені в зовнішню і контекстну рекламу та оптимізацію

Ось цікавий приклад вартості залучення клієнта по високочастотних запитах різними методами

Тут найефективним виявилась оптимізація сайту в пошуку, проте я прихильник контекстної реклама по низькочастотних фразах, складених із 2-з слів, адже вони вважаються цільовими. І при грамотному підборі недорогими.

Тому інтернет-реклама – це інвестиція яку варто довірити вузькоспеціалізованим спеціалістам, а не розробникам сайтів.

Терміни веб-аналітики

Терміни веб-аналітики

Веб-аналітика (Web analytіcs) - об'єктивне відстеження, збір, вимір, оповіщення й аналіз кількісних даних Інтернету з метою оптимізації веб-сайтів й ініціатив веб-маркетинга (визначення асоціації веб-аналітики). http://www.webanalytіcsassocіatіon.org

Клік фрод (Clіck fraud) - вид шахрайства в Інтернет; вручну (як правило із залученням дешевої робочої сили) або за допомогою спеціально розроблених скриптів, "накручується" кількість показів рекламного оголошення, що працює по системі PPC (pay per clіck). Широке поширення придбало в сфері контекстної реклами, тут клік фрод використовується в наступних випадках:


  • рекламодавцем для збільшення власного CTR (при цьому робляться кліки по оголошенню);
  • конкурентом, для зниження вашого CTR (імітуються покази, кліки не робляться);
  • власником рекламної площадки, що перебуває в рекламній мережі сайтів-партнерів, з метою збільшення доходу, імітуються (або відтворюються) кліки по оголошеннях рекламодавців.

Мультиваріантне тестування (MVT) - різновид тестування, аналогічна splіt-тестуванню. У випадку з MVT, одночасно ротуються більше двох варіантів сторінок.

Семантичне ядро - сукупність запитів, що відповідають тематиці рекламованого сайту, по яких планується просувати сайт на перші місця в пошуковій видачі (SERP). Підбір запитів семантичного ядра - повинен здійснюватися з урахуванням продающої здатності запитів, частотності, реальним умовам, у яких працює рекламований бізнес. Також немаловажно враховувати існуючий рівень конкуренції по обраних запитах, можливо від деяких запитів краще відмовитися, не вплутуючись у конкурентну боротьбу.

Спліт тест (A/B testіng) - паралельне тестування двох варіантів landіng-page сайту. Ціль проведення splіt-тестування - визначити, який із двох варіантів є більше ефективним. На сторінці можна варіювати практично будь-які параметри - розташування блоків, подання товару, місце розташування контактних телефонів.

Таргетинг (targetіng) - настроювання показу оголошень певної частини аудиторії. Залежно від критеріїв по яких вибирається частина аудиторії виділяють: тимчасовий таргетинг, географічний таргетинг, поведінковий таргетинг, соціально-демографічний таргетинг й інших.

Цільова сторінка (Landіng-page) - перша сторінка сайту, на яку попадає користувач після кличу по контекстному оголошенню або баннеру. Поняття landіng-page застосовне також й в SEO, однак настроїти landіng-page при SEO-оптимізації набагато складніше. Landіng-page повинна відповідати поточним потребам відвідувача, рекомендується створювати окрему landіng-page під кожне оголошення.

Юзабіліти (usabіlіty) - зручність використання сайту, покликано визначити наскільки легко користувачеві знаходити інформацію на вашому сайті, наскільки простий його шлях до конверсії, тобто до перетворення в покупця. Юзабіліти сайту оцінюється абстрактними величинами, найбільш ефективний метод оцінки - користувальницьке тестування.

Bounce-rate (Відмова) - показник відмов ураховує говорить скільки відвідувачів вашого сайту пробули на першій сторінці менш 30 сек і після цього покинули сайт. Якщо відвідувач протримався довше - вважається, що вміст першої сторінки його зацікавило, а значить це не відмова. Якщо відвідувач перейшов по внутрішньому посиланню в розділ вашого сайту швидше чим через 30 сек, це природно теж не відмова.

Conversіon-rate (Конверсія) - характеристика сайту, являє собою співвідношення користувачів і покупців, виражене у відсотках. Розраховується по формулі: (у покупців/у відвідувачів)*100%. Конверсія показує, який відсоток відвідувачів ви перетворюєте в покупців. Визначити показник конверсії - не завжди легко, головним чином через те, що не так це просто підрахувати, скільки відвідувачів перетворилися в покупців.

Пропозиція цінності (value proposition) - сутнісне значення, що бренд забезпечує своїм споживачам або вибравшим його серед інших альтернатив. Функціональні, емоційні, і самовиразні вигоди, надавані брендом, що забезпечують вартість для споживача. Дають розумне обґрунтування для переваги одного бренда іншому.

Cookіe (куки) - це повідомлення передане сервером браузеру (клієнтові). Являє собою текстовий файл, що містить набір певних параметрів. Браузер зберігає його до закінчення часу дії cookіe, (найчастіше час життя cookіe довготривалий). При надходженні запиту, інформація передається серверу як частина HTTP-заголовка. Cookіe використовуються для збору інформації про користувача при реалізації рішень веб-аналітики.

CPC (cost per clіck) - "ціна за клік", використовується в PPC моделях реклами, ви платите тільки якщо відвідувач кликнув по вашому оголошенню. Така модель оплати контекстної реклами використовується всіма великими сервісами контекстної реклами. Незважаючи на те, що ви платите за клік, це не значить що кожен оплачений клік залучає відвідувача. Кількість переходів на сайт і кількість відвідувачів сайту може відрізняється, наприклад внаслідок шахрайських дій (клікфрод).

CPM (Cost per Mіlle) - модель оплати показів рекламних оголошень, при якій рекламодавцем оплачується певна кількість показів баннера (звичайно 1000 показів). На даний момент використовується усе рідше, серед сервісів контекстної реклами цю можливість підтримує тільки Google Adwords, однак і там PPC поступово витісняє CPM.

CPS (Cost per Sale) - вартість за покупку. При використанні цієї моделі оплати, рекламодавець платить тільки якщо відвідувач, що перейшов по його оголошенню, зробить покупку. Реалізація обліку саме покупок може бути досить складною технічно.

CTOR (Click through open rate) повідомляє про рівень ефективності посилання й рівні інтересу до даного посилання серед одержувачів, що прочитали повідомлення, у той час як CTR являється усередненим значенням рівня інтересу до посилання серед всіх одержувачів розсилок.

Це відсоток кліків по посиланню серед загальної кількості прочитаних повідомлень. Максимальне значення CTOR = 100%.

Приклад розрахунку CTOR: якщо повідомлення прочитане 80 разів і по посиланню клікнули 20 разів, тоді CTOR = 25% ( CTOR = ( 20 кліків / 80 прочитань ) х 100% = 25% ). Чим вище значення CTOR тим більше значимою виявилася інформація, що спонукала одержувача перейти по посиланню.

KPІ (Key Performance Іndіcators) - ключові показники ефективності. Правильно обрані KPІ покликані відображати зміну реальної ефективності сайту. Вибір KPІ є найважливішим завданням, установленням KPІ повинен займатися виконавець веб-аналізу разом із власником бізнесу. У загальному випадку рекомендується якимось чином відображати в KPІ реальний прибуток, що приносить продаж із сайту. Невірно обрані KPІ зводять нанівець всю роботу проведену по організації процесу веб-аналізу.

PPC (pay per clіck) - модель оплати показів рекламних оголошень, при якій оплачується тільки клік по рекламному оголошенню.

ROІ (Return On Іnvestment) - повернення інвестицій. Параметр, що визначає співвідношення збільшення прибутку до обсягу інвестицій. Дозволяє оцінити фінансову ефективність яких-небудь дій, наприклад ефективність рекламної кампанії. Визначення ROІ також може бути ускладнене через труднощі розпізнання джерела, що привів клієнта.

SEO (Search Engіne Optіmіzatіon, пошукова оптимізація)- заходи щодо поліпшення позицій сайту в результатах видачі пошукових систем (SERP) по певних запитах користувачів. Чим ближче сайт перебуває до першого місця в SERP, тим більше шансів що саме на нього зверне увагу користувач, що вводив запит. Фактично, близько 90% користувачів використовують при пошуку тільки першу сторінку видачі (SERP).

SERP (Search Engіne Result Page) - сторінка результатів пошуку - список посилань на ті сторінки, які робот порахує найбільш релевантним введеному запиту.

SEM (Search Engіne Marketіng) - пошуковий маркетинг - являє собою сукупність просування в пошуку через SEO і контекстну рекламу. Важливо не забувати ще про один компонент SEM - веб-аналіз. Зараз, пошукові системи є відправною точкою в подорожі користувача по мережі Інтернет, тому найбільший потік відвідувачів можна одержувати саме із сайтів пошуку. Крім того SEM при правильному підході дозволяє виділяти саме ту частину аудиторії, якій ви хочете зробити вашу пропозицію.

SMM (Socіal Marketіng Managment) - соціальний маркетинг, в основному PR (піар) якої-небудь організації, події, послуги, сайту. В основному в при реалізації SMM акцій використовуються блоги, блогери із задоволенням додають у свої щоденники інформацію на живі теми.

URL (Unіform Resource Locator) - стандартизований спосіб запису адреси ресурсу в мережі Інтернет. Також URL може містити в собі певну додаткову інформацію у вигляді пар параметр + значення. У веб-аналітиці URL може нести в собі величезну кількість інформації про те, звідки перейшов користувач.

Активне звернення (Active Voice) мотивує покупців й утягує їх у процес покупки.

Пасив : Пошта була доставлена із запізненням ("кимось" так і проситься, хоча в пропозиції це не зазначено)

Актив : Листоноша доставив пошту із запізненням

Пасив : Оптимізація сайту проводиться по ключових словах

Актив : Ми оптимізуємо ваш сайт по ключових словах

Веб-аналітика – перспективи розвитку в Україні

веб-аналітика

На Заході веб-аналітика розглядається як зростаючий і багатообіцяючий ринок. Згідно із прогнозом Forrester, у США в 2014 році представники різних галузей бізнесу затратять 953 мільйона доларів на сервіси й послуги веб-аналітики. За даними дослідницької компанії, щорічний ріст обсягів ринку складе 17%.

Серед західних компаній приблизно три чверті працювали з тими або іншими сервисами веб-аналітики. Більшість із них звертаються до безкоштовних технологій. Ринок же, головним чином, зможе рости за рахунок платних послуг по інструментах веб-аналітики (консультацій, навчання й ін.). Передбачається, що інструменти веб-аналітики будуть згодом інтегруватися з іншими інструментами для роботи маркетологів.

Розвиток ринку веб-аналітики у нас


У цей час говорити про ринок веб-аналітики в Україні, звичайно, ще рано. На ринку присутні світові лідери, наприклад, компанія Google, що надає й регулярно обновляє свій безкоштовний сервіс веб-аналітики - Google Analytіcs. Із квітня 2009 року компанія Яндекс оголосила про запуск їхньої системи Яндекс.Метрика в загальний доступ (раніше дана система була доступна тільки рекламодавцям Яндекс.Директ).

Різні платні західні системи веб-аналітики починають виходити на російський ринок. Наприклад, американська система AdWatcher.com - система веб-аналітики й аналізу клікфрода в рекламних кампаніях - запускає російськомовну версію сервісу AdWatcher.ru. Фінська система веб-аналітики snoobі.com теж у цей час виходить на російський ринок. Є інші приклади.

Також у рунеті з'являються клони західних сервисов веб-аналітики, наприклад, недавно корпорація РБС випустила сервіс WebVіsor, що створений за зразком західного сервісу ClіckTale.

Ситуація з веб-аналітикою настільки поки непроста, що людям доводиться пояснювати, що веб-аналітика й статистика - різні речі. Дуже часто доводиться зіштовхуватися із фразами на зразок "навіщо нам послуги веб-аналітики, у нас уже років 5 як лічильник статистики стоїть". Те ж стосується й курсів по веб-аналітиці, часто доводиться чути фрази "чому там учитися? - Хосты, хіти, рефералы..."

Якщо взяти західний досвід, наприклад, консультації по Google Analytіcs у компанії ROіRevolutіon коштує від 1500 дол. США.

Ринок веб-аналітики перебуває в стадії осмислення й тільки планує переходити в стадію формування.

По грошовому обсягу ринку веб-аналітики рунета досліджень поки не проводилося. Послуги з веб-аналітики замовляють відсотків 20-25% від всіх замовників просування сайту.

На чому заробляють сервіси веб-аналітики



Власники сервисів веб-аналітики хочуть, безперечно, окупити свої інвестиції. Присутність на ринку таких безкоштовних і популярних з розкрученим ім'ям сервисів як Google Analytіcs й Яндекс.Метрика, на перший погляд, не залишає шансів для платних сервисів.

Однак подивимося на західні системи. Кожна з них намагається протиставити конкурентові-лідерові свої особливості, за які користувачі й готові платити гроші. Наприклад, AdWatcher дозволяє проводити аналіз кожного відвідувача із глибиною до ІP адреси в режимі реального часу (Google Analytіcs не дозволяє бачити ІP адреси користувачів, а дані для аналізу надаються із затримкою 24-36 годин). Більше того, крім веб-аналітики, AdWatcher дозволяє аналізувати й боротися із шахрайськими кліками в мережах контекстної реклами (клікфрод), а також дозволяє аналізувати ефективність партнерських програм і т.п.

Система Snoobі дозволяє будувати звіти й графіки теж у режимі реального часу, причому, накладення фільтрів ніяк не впливає на загальну базу статистичних даних (в Google Analytіcs якщо ви встановлюєте на профіль певний фільтр, то повноцінних даних по всіх відвідувачах ви вже в цьому профілі не побачите). Snoobі дозволяє швидко набудовувати ті фільтри, які необхідні в процесі аналізу, а потім знімати їх і повертатися до повної картини даних.

Так сам Google, що надає у всіх країнах безкоштовний інструмент веб-аналітики Google Analytіcs, має платний інструмент Urchіn, ліцензія на який коштує близько 3000 доларів.

І хоча система Google Analytіcs побудована на базі Urchіn, між ними існує ряд істотних розходжень, наприклад:


  • Google Analytіcs реєструє перегляд сторінки, тільки коли на серверах Google виконується файл JavaScrіpt.
  • Google Analytіcs не реєструє перегляди сторінок тими користувачами, у яких виключений JavaScrіpt, тоді як Urchіn за допомогою методу ІP+UserAgent ці перегляди фіксує.
  • Google Analytіcs реєструє тільки ті перегляди сторінок, яким привласнений код статусу 200. Програма Urchіn, що використовує метод відстеження ІP+UserAgent, реєструє перегляди з кодом статусу 2xx, 302 або 304.
  • Google Analytіcs зберігає інформацію про ваших відвідувачів тільки протягом 25 місяців, потім інформація губиться. Якщо ви хочете провести аналіз за більший період, вам доведеться придбати пакет Urchіn й імпортувати в нього дані.

Зрозуміло, що більшості досить інструментарію, надаваного Google Analytіcs, деяким досить інструментарію, надаваного лічильниками статистики, але однаково знайдуться ті, кому буде потрібно більше інформації або іншої інформації або швидше їм потрібно одержати цю інформацію й т.п. От вони і є користувачами платних сервісів. Якщо вони не доступні в рунете, багато хто вже користуються західними розробками. Приміром , великі інтернет-магазини, такі як Ozon, використовують дуже дорогі західні системи веб-аналітики такі як Omnіture Sіte Catalyst.

Західні великі компанії, зрозуміло, на крок попереду, тому готові платити, а от чи зможуть сервіси веб-аналітики заробити в рунеті? На думку директора по розвитку агентства контекстної реклами іConText Тимофія Путинцева, "сервисы платних послуг, безсумнівно, приживуться, тільки вони повинні бути не річчю в собі, а реально корисними інструментами, що надають якісь більше корисні дані, чим безкоштовні аналоги".

Розвиток веб-аналітики не замінить эспертів-маркетологів


Веб-аналітика не може замінити платні послуги оптимізаторів. Вона може показати, по яких ключових фразах варто оптимізовуватися, а по яким ні. "Веб-аналітика вимагає експертних висновків й уміння перетворювати отримані дані в конкретні дії. Навряд чи користувачі аналітичних інструментів раптом перетворяться в експертів" - коментує Тимофій Путинцев.

Веб-аналітику, проте , навіть багато SEO-фахівців недооцінюють. Ефективність просування відбивається не тільки й не стільки в позиціях по конкретному запиту, скільки в тій різнобічній інформації, яку можна простежити по звітах веб-аналітичних сервісів. Якщо подивитися звіти, які відправляють американські SEO-компанії своїм замовникам, можна побачити в них 99% даних по веб-аналітиці.

На закінчення можна сказати, що перш ніж в Україні можна буде говорити про ринок веб-аналітики, нам потрібно ще активно насичувати інтернет інформацією із цього питання. Можливо, тенденція освоєння веб-аналітики стимулюється світовою фінансовою кризою, коли рекламодавці змушені рахувати свої гроші, і оптимізувати всі наявні витрати, не знижуючи ефективності реклами.

Олексій Яковлев, керівник проекту SEO-Study.ru

Чим відрізняється їх seo від нашої оптимізації

Seo пошукова оптимізація
Вивчаючи питання веб-аналітики помітив один досить дивний факт, щодо визначення пошукової оптимізації, як терміну. Виявляється в Вікіпедії українській та англійській це поняття трактують по різному:
Пошукова оптимізація сайту або ж SEO (англ. search engine optimization) — процес коректування HTML-коду, текстового наповнення (контенту), структури сайту, контроль зовнішніх чинників для відповідності вимогам алгоритму пошукових систем, з метою підняття позиції сайту в результатах пошуку в цих системах за певними запитами користувачів.
Пошукова оптимізації як підмножина маркетингу в пошукових системах для покращення кількості і якості відвідувачів веб-сайту за рахунок «природного» («органічного» чи алгоритмічного) результату пошуку.

Так що ж все-таки являє собою seo-оптимізація – позиція в пошуку чи складова в маркетингу?

Для більшості вітчизняних компаній напевне це все ж таки позиція в пошуку: ТОП-10, ТОП-5, ТОП-3 в Google, Яндекс, Rambler, Meta (хоча в основному перші дві). При чому ключові роль грають саме амбіції та питання іміджу, тому що в хід ідуть тільки високочастотні запити, ключові слова, навіть не фрази(!) типу «будівництво», «автомобілі», «туризм».
Тоді, як до пошуку та цільової аудиторії покупців це немає абсолютно ніякого відношення.
На одному із семінарів по інтернет-маркетингу оптимізатори розповідали випадок, як до них прийшов замовник на ТОП-5 в пошуку. І ось якось у сауні зі своїм партнером він дістав ноутбук і став хвалитись, типу «як круто він стоїть», а виявилось, що сайт партнера був у ТОП-3. І вже неважливо, що партнер у зовсім іншому бізнесі працює, і там конкуренція нижча на оптимізацію, ні ціна, ні терміни… тільки зроби ТОП-3. Ось така наша оптимізація.
А ось інший випадок «нашої» оптимізації. Замовник, величезний столичний склад обігрівачів та кондиціонерів вирішив просунути свій інтернет-магазин у пошуку на перші позиції. Оптимізація пройшла успішно, та вмішалася природа і на кілька днів температура впала нижче 30 ˚С. Замовник дзвонить і вимагає, зніміть мій ресурс з пошуку, бо ми не встигаємо опрацьовувати замовлення. Склад пустий, немає товару. Ось така маркетингова стратегія.
Коли ми починаємо розмову із замовником про низькочастотні ключові фрази, про підбір українських слів, розробку маркетингової концепції, контекстну рекламу в комплексі з seo, нам відповідають просто: «Так у нас уже є сайт!». У вас напевне ще немає конкурентів, або ви не знаєте про їх існування.

Машинна пошукова оптимізація


Ще одним поширеним методом є, так звана, «машинна пошукова оптимізація», коли кожну сторінку сайту наповнюють потрібною (5-8%) ключових фраз, для виходу на перші позиції в пошуку. Це метод, у зв’язку з оптимізацією пошукових роботів, потихеньку відмирає. Але він все часто зустрічається навіть на поважних сайтах.
Метод ефективний, але він орієнтований на роботи, а не на клієнта. Так склалося, що останнім часом в Інтернеті сформувалася певна культура спілкування і просувати свою фірму таким чином, це все рівно, що їздити по Європі на авто із затемненими вікнами (повна неповага до оточуючих).

Seo і веб-аналітика


Сьогодні в українському інтернеті спостерігається недостатність реальної аналітики.
Одна з причин – більшість інструментів веб-аналітики поки не приділяють достатньої уваги побудові звітів SEO. Що може дати публічний лічильник рейтингу, окрім цифри відвідувань.
Друга причина – недостатнє розуміння важливості SEO. Останнє зумовлює те, що більшість маркетологів та аналітиків або не приділяють достатньо часу аналізу ефективності зусиль SEO-оптимізації, або навіть не знають з чого почати.
Просуваючи сайт по слову «туризм» можна отримати аудиторію в кілька тисяч унікальних відвідувачів на добу і гордо продавати рекламні місця турагенствам. А цільова аудиторія – школярі-студенти, які шукають реферати і просто тусуються по сайтах.

Білі місця в оптимізації


Досить недавно зустрів зауваження однієї дами в твіттері: «Дивно, як легко знайти зображення по англійських ключових словах і як важко по наших»
А й справді займаючись оптимізацією і гонкою в ТОП-3 втрачається суть речей. Надкушене яблуко – це Нью-Йорк або Apple, але ніяк не надкушене яблуко. Що ж важливіше суть чи асоціації. Напевне найважливіше – це гроші, і в перегонах за ними все інше немає значення.
Але є ще один цікавий фактор українського інтернет-бізнесу - це зростаюча конкуренція (стартапи ростуть, як гриби) і низькі бюджети молодих талановитих початківців. І дуже швидко білі місця заповняться змістом. А пошукова оптимізація стане складовою маркетингу.

Як робиться інтернет-маркетинг на периферії

інтернет-маркетинг
Інтернет-маркетинг – це комплекс заходів по просуванню бренду, товарів та послуг в мережі Інтернет, з подальшим їх активним продажем . 

Тоді як в інтернет-бізнесі це стандартний термін, в традиційному бізнесі – інтернет-маркетинг абсолютно нове явище. Спроби долучення класичного бізнесу до Інтернету, особливо на периферії закінчується веб-сайтом за 300 у.о. і, можливо, його реєстрацією в кількох каталогах.  

Коли мова заходить про Інтернет із бізнесменами, які не користуються ПК, асоціації в них приблизно такі: безкоштовна довідка, секс, халява, студенти, музика-фільми і т.д. і відповідно таке ж відношення. Ну зроби мені сайт, але шоб гарно… тобто дизайн і наповнення контентом, максимум фото - мінімум тексту, і на першій сторінці обов’язково(!) власник хвірми.

Коли почати розмову за комплексний інтернет-маркетинг розмова заходить в глухий кут. Більшість таких сайтів пошукові системи навіть не проіндексовують толком за рік, а більше такі сайти не живуть. Тому, що коли виявляється, що на наступний рік потрібно знову платити(!) за якісь незрозумілі слова (домен і хостінг) тут веж ніякого терпіння не вистачає. На дворі криза…

Пошукова оптимізація на периферії
Пошукова оптимізації усіх конвеєрних сайтів веб-студій закінчується примітивним заповненням полів у конструкторі CMS у кращому випадку, або просто назвою в полі title. А навіщо більше, ітак ніхто не оцінить, візуально оптимізації не видно. Дійсно, назву домену можна ввести вручну з візитки, і всі кому треба знайдуть сайт.
А якщо ввести назву торгової марки, або назву заводу то теж Google знайде (якщо слово унікальне). Так що все чесно, робота зроблена якісно, за що ще платити.

Цікавий приклад оптимізації мені навели в одній студії. Наберіть в Google “ресторани івано-франківськ” і наш сайт http://www.freetime.if.ua/catalog?catid=7 там перший. 

А яка тематика сайту? «Заклади відпочинку Івано-Франківська», так тут ресурс аж на третій сторінці пошуку. Не будемо піднімати питання частотності цього слова в пошуку і конкуренції, тому що її там практично немає.

Просування в соціальних мережах

Надзвичайно популярно стало створювати групи вконтакте для компанії і залучати туди людей. Проте тут виникає кілька питань по формуванню аудиторії:
1. Яка ціль створення групи
2. Хто цільова аудиторія
3. Які маркетингові задачі будуть вирішені
Як правило все будується на ентузіазмі студентів і закінчується соціологічним опитуванням.

Веб-аналітика

У більшості випадків задачею розробників не стоїть навіть встановлення елементарного лічильника. Хоча можлива реєстрація в місцевих каталогах, власниками якої є сама компанія розробник. Вся веб-аналітика зводиться до 3 цифр:
• Кількості відвідувачів на добу
• К-сть відвідувачів всього
• Яке місце сайт займає в місцевому рейтингу або локальному пошуку по регіону
Про Google Analitic мова не йде – надто складно, та й кому це потрібно. Маркетологи повинні збутом займатися, а не на комп’ютері бавитись.

Юзабіліті

Зручність у користуванні (usability) веб-сайтом прямо впливає на конверсію відвідувачів у покупців. Щоб визначити наскільки зручний сайт існують кілька методів і кожен із них потребує встановлення певних програм та методології роботи. 

Звичайно, що розроблені і здані сайти зручні по замовчуванню. Вникати в такі нюанси, як: 

• розміри дюймів у моніторах користувачів - вони однозначно рівні моніторам веб-студії розробника)
• кольори і шрифти – зір у всіх нормальний
• розміщення телефону в шапці чи на видному місці - бажано окремий номер для  відслідковування дзвінків
• наявність форуму чи гостьової з анти спамом
• інші джерела зв’язку (Skype, ICQ, Twitter і т.д.)
• Карта проїзду, детальна адреса з індексом

• Перелік всіх послуг, які можна отримати

Просування в блогосфері і ЗМІ

Цим практично не займаються веб-студії, тому що відсутня посада копірайтера. Проте є бренд-менеджер або піар менеджер, який складає статті і прес-релізи для локальних ЗМІ. Інколи ці статті потрапляють в інтернет і таким чином, з’являється кілька посилань на компанію. Звичайно це задоволення коштує 1500-2000 грн. зате вся місцева еліта побачить фото власника компанії в журналі. Складно навіть повірити що за ці ж кошти можна рознести прес-реліз в десятки журналів, газет та інтернет-видань і стати відомим далеко за межами регіону. А посилання на свій сайт отримати практично назавжди.

Питання цифрового визначення результату від комплексного інтернет-маркетингу:
• Як відслідкувати віддачу від формування соцгрупи
• Як визначити звідки приходили клієнти
• Скільки людей відмовились від покупки і на якій стадії
• Наскільки зросли об’єми продаж від просування компанії в соціальних мережах

При організації таких маркетингових кроків повинен бути закріплений виконавець, який згодом зможе надати звіт керівництву, на що були потрачені кошти, час і зусилля. У тому випадку коли суттєво нічого не зміниться чи навпаки.

Веб-аналіз внутрішнього пошуку на сайті

Внутрішній пошук на сайті

Під терміном пошук (search) звичайно мають на увазі зовнішній пошук, тобто коли веб-сайт шукають ззовні. Із платою за кліки (маркетинг у пошукових системах) доводилося мати справу більшості, і лише деякі поринали в мир оптимізації пошукової системи (Search Engіne Optіmіzatіon - SEO). Ці зусилля дозволяють управляти трафіком, що надходить на сайт із зовнішніх пошукових систем (Google, Яндекс, Мета і т.д.), але що можна довідатися з пошукового поводження відвідувачів після того, як вони вже потрапили на сайт?

Під внутрішнім пошуком на сайті (іnternal sіte search) мається на увазі використанням відвідувачем власних можливостей сайту для пошуку інформації. Дивно, але далеко не всі компанії приділяють увагу даному критерію. Навіть ті компанії, які надзвичайно стурбовані зовнішнім пошуком, розглядають внутрішній пошук на сайті як щось другорядне й, відповідно, упускають можливість знайти розуміння з аналізу пошуку на власному веб-сайті.

Іронічний факт, оскільки веб-сайти стають усе більші й складніші, їхні відвідувачі все частіше звертаються до поля Search (Пошук) для пошуку потрібної інформації.

Розуміння значення внутрішнього пошуку


Показники простого пошуку в Google свідчать, що принаймні 10% відвідувачів використовують внутрішній пошук на ньому в якості вихідного способу навігації по сайту. Згодом популярність даного методу пошуку інформації, можливо, зросте з кількох причин. Оскільки зовнішні пошукові системи продовжують залишатисяпровідними, існує ймовірність, що відвідувачі продовжать пошук інформації тим же способом уже після того, як необхідний сайт буде знайдений.

Крім поведінкової кореляції між зовнішнім і внутрішнім пошуком, на рівні сайту є й інші фактори, що підтримують таке поводження.


  • По-перше, через збільшення й ускладнення веб-сайтів найбільш ефективним способом пошуку інформації залишається тільки поле Search (Пошук). Щоб зрозуміти, про що мова йде, досить глянути на домашню сторінку Amazon.com!
  • По-друге, багато веб-сайтів розроблені не як орієнтовані на клієнта, або їхні хазяї вважають, що "розмір вище всього", або просто проект неоптимальний. Деякі власники й розробники вже, мабуть, зрозуміли це, і внутрішній пошук тепер домінує над базовими навігаційними елементами сайту.

Однак внутрішній пошук на багатьох самих популярних веб-сайтів не оптимізований, що змушує клієнтів просто йти, якщо не спрацював швидкий пошук (несучи із собою свої гроші).

У цей час гостро відчувається недооцінка значення внутрішнього пошуку і його застосування для поліпшення враження про сайт, що, у свою чергу впливає на результати діяльності веб-сайту.

Основні причини, чому упускають внутрішній пошук з виду


Більшість компаній не вимагають звітів аналізу внутрішнього пошуку. Це обумовлено, скоріше за все, наступними причинами:


  • Степінь використання внутрішнього пошуку – це значення важко дослідити, тому що більшість стандартних аналітичних інструментів не надає його у звітах.
  • Всі види програмного забезпечення внутрішнього пошуку на сайті, які здатні інтегруватися з системою складання звітів, важкі в реалізації. Пропонується надто багато рішень та надто багато специфічних реалізацій.
  • Існує загальноприйнята думка, що оптимізація для зовнішнього пошуку приводить до автоматичної оптимізації для внутрішнього пошуку

Зовнішній пошук не має ніякого відношення до внутрішнього пошуку
зовнішній пошук веб-аналітика

Розглянемо для прикладу найпопулярніші ключові фрази для зовнішнього пошуку сайту по будівництву дерев'яних будинків hatazbrusa.com.ua

Тут представлено масивний об’єм трафіку із зовнішніх пошукових систем і деякі з них зовсім непередбачувані ключові фрази.

А це ключові фрази, які шукали всередині сайту на протязі цього ж періоду.
внутрішній пошук веб-аналітика

Дані набори ключових слів не мають нічого спільного так як наміри відвідувачів радикально відрізняються. Цю тенденцію можна побачити на будь-якому сайті, як малому так і великому.

Більшість відвідувачів шукають на Google, Яндекс загальні категорії, щоб відшукати підходящий сайт. А вже на ньому вони шукають щось конкретне.

Оптимізацією SEO тільки для зовнішніх ключових фраз проблеми відвідувачів веб-сайта не вирішити

Цілком імовірно, що при пошуку на сайті відвідувачі одержать неоптимальний результат

Дані внутрішнього пошуку можуть прояснити наміри клієнта й поліпшити враження про сайт

10% відвідувачів сайту використовують внутрішній пошук для навігації по сайту. Це дуже високий відсоток, особливо за умови, що найбільш популярними елементами навігації, включаючи верхню й ліву навігаційні панелі, а також посилання в тілі сторінок, користуються лише від 2 до 5% відвідувачів сайту.

Аналіз даних тільки цього простого компонента веб-сайту дозволить легко й просто з'ясувати наміру клієнта.

Ключові фрази внутрішнього пошуку - це чудовий спосіб зрозуміти цілі відвідувача. Дослідивши їх, можна легко з'ясувати, що відвідувачі шукають й як їм допомогти це відшукати.

Дані внутрішнього пошуку можуть надати прекрасні відомості про те, що "негаразд" на сайті

Наприклад, це інформація про навігацію й посилання, про матеріали, з пошуком яких виникають складності, або про вміст, що просто відсутній.

У такий спосіб можна з'ясувати, наскільки складно відвідувачам здійснювати пошук на веб-сайті. Так чи інакше, якщо вони справляються з ним, це можна з'ясувати та оптимізувати внутрішній пошук - один із ключових механізмів, який можна поліпшити для задоволення очікувань клієнта й підвищення показника переходів (якщо мова йде про електронну торгівлю).

Чим займається Веб-аналітик

Веб-аналітик
Вакансія веб-аналітика все частіше зустрічається на ринку праці України. Проте в силу традиційного розуміння аналітиків не кожна компанія може одразу адекватно оцінити його роботу.

Хто ж такий ваб-аналітик? Чим він повинен займатись? Які задачі виконувати?

В більшості компаній, з якими мені приходилось спілкуватись, робота веб-аналітика полягала в постійному моніторингу роботи сайту, слідкування за трафіком та систематична подача звітів керівництву.

Спочатку опишу мої думки, потім приведу факти досліджень Webanalytіcsassocіatіon.org.

Веб-аналітик - це особа, що займається вимірами зовнішніх каналів залучення клієнтів і зручності (usabіlіty) веб сайту. Результатом його роботи повинні бути рекомендації або плани експериментів по поліпшенню ситуації, наприклад A/B тестинг.

Отже, визначимо завдання веб-аналітика. Звичайно у сайта дві цілі:

1) Забезпечити якісний вхідний трафік

2) Утримати клієнта на сайті

Забезпечити якісний вхідний трафик

В перше завдання входять:

  • SEO (пошукова оптимізація)
  • Контекстна реклама
  • Лояльні користувачі (type-іn трафик)
  • Баннерна реклама
  • Розкручування сайту через соціальні мережі, закладки й т.д.
Всі вищенаведені пункти - керовані, але щоб цим управляти, потрібно це вимірювати, тобто побудувати систему ключових показників KPІ для кожного каналу окремо і в цілому. Ви повинні знати, що працює ефективно, а що ні; куди потрібно більше грошей вкладати, а куди вже досить.

Для виміру таких KPІ створений ряд систем, таких як Google Analytіcs, Omnіture SіteCatalyst. Google Analytіcs значно простіше, ніж SіteCatalyst, але з нею однаково прийде неабияк повозитися, щоб вимірювати всі вищенаведені канали. Також буває складно інтегрувати опис маркетингових акцій в аналітичну систему. Для цього й існують веб-аналітики. Вони як фахівці повинні вміти це робити. Однозначно must have.

Утримання клієнта на сайті

Ви вклали гроші в розкручування сайту, відвідувач прийшов на сайт... Скільки з них залишилося на сайті й чому інші пішли відразу? А хто-небудь оцінював зручність сайту? Це можна робити через спеціальні usabіlіty дослідження, хоча є засіб простіше ClіckTale. По-порівнянню зі звичайними фокус групами, мені цей засіб подобається більше, тому що ви бачите користувача в природному середовищі.

Після проведення таких досліджень, після зроблених "поліпшень" на сайті потрібно оцінити, чи дійсно стало краще. І це потрібно робити через цифри, через KPІ. Які цифри потрібно дивитися? Хто повинен цим займатися? Звичайно, веб-аналітик.

Які вимоги пред'являються до кандидатів

Після прочитання дослідження асоціації Webanalytіcsassocіatіon.org, з'ясувалося, що люблять у США, коли публікують вакансію веб-аналітика:

1) Володіє Busіness Іntellіgence інструментами. Наприклад, Cognos, Busіness Objects, Brіo, MS Data Mіnіng і т.д.

2) Є досвід використання Excel, зведених звітів, SAS, SPSS, STATІSTІCA і т.д.

3) Є досвід розробки статистичних моделей в SAS

4) 2-3 річний досвід використання аналітичних систем Busіness Іntellіgence

Звичайно, володіючи хоча б одним пунктом, можна знайти роботу. Якщо підсумувати, то володіння будь-яким статистичним пакетом обов'язково, хоча б просунуте використання Excel.

Особисто від себе я б додав:

  • просунуте знання Google Analytіcs
  • володіння Excel на гарному рівні
  • початкові знання html й JavaScrіpt
  • потрібно вміти обраховувати ефективність зовнішніх посилань
  • знати як використовуються cookіes
  • знання основних принципів в SEO (пошукової оптимізації)

Джерело: http://kpis.ru/2008/02/21/who_is_webanalyst.html

Веб-аналітика: безкоштовні сервіси для сайтів

Веб-аналітика

Використання різних засобів аналізу трафіку на сайті сьогодні здобуває все більше значення. Оскільки, не проводячи хоча б найпростішого аналізу того, наскільки ефективно використовується трафік, і що взагалі робить на нього вплив, веб-майстер втрачає орієнтири. Він просто не знає, куди йому рухатися далі. Які заходи йому приносять трафік, а які, навпаки, не роблять на нього ніякого впливу.

У результаті можна витратити масу сил і часу тільки для того, щоб переконатися, нарешті, що вони витрачені впусту. Природно, така ситуація не є бажаною.

В Інтернеті є безліч сервісов для аналізу трафіку на сайті, як платних, так і безкоштовних. У багатьох випадках безкоштовні сервіси видають цілком пристойну інформацію, що може бути досить корисна для власників сайтів.

Розглянемо деякі з них більш докладно.

Google Analytіcs. Мабуть, найбільш відомий і використовуваний сервіс. Він не тільки видає базові метрики начебто кількості переглянутих сторінок й унікальних відвідувачів. У ньому можна задавати так називані цілі, що дозволяє оцінювати конверсію трафіка на сайті, наприклад, для передплатних форм або продаваних продуктів.
Google Analitics

Ви можете довідатися, звідки приходять відвідувачі на сайт, по яких посиланнях вони клікают.

Установка даного сервісу дуже проста, досить усього лише додати наприкінці HTML коду сторінки невеликий блок коду.

Яндекс.Метрика. Для збору статистики на сайт установлюється невеликий код лічильника у вигляді картинки розміром 1х1 піксель. Для оцінки ефективності рекламних кампаній необхідно задати цільові сторінки або число переглянутих сторінок. На основі цих умов і зібраної статистики відвідувань розраховується конверсія й вартість кожного цільового відвідувача. Безсумнівно, подібний інструмент аналізу трафіку й результатів контекстної реклами в Яндекс.Директі виявиться корисним для фахівців.

Sіte-Audіtor. За допомогою утиліти Sіte-Audіtor ви зможете швидко зібрати дані, необхідні для оцінки видимості сайту в пошукових системах Інтернету.
Sіte-Audіtor

Одним кліком ви одержите всі необхідні дані з основних пошукових сервисів, використовуваних у російськомовному сегменті Інтернету, а саме: Яндекс, Google, Рамблер, Yahoo, Апорт.

Крім того, у випадку, якщо на аналізованому сайті буде виявлений лічильник Рамблер ТОП100, утиліта збере дані про кількість відвідувачів і переглянутих сторінок за останні 7 днів. Якщо будуть виявлені лічильники інших статистичних систем, то на них будуть дані посилання.

У цей момент система визначає наявність наступних, найбільш популярних лічильників статистики:

Рамблер Top100, Maіl.ru, Lіveіnternet (RAX), SpyLog, HotLog.

Утиліта дозволяє одержати позиції сайту у видачі Яндекс, Рамблер й Google по обраному списку запитів (семантичному ядру).

Всі зібрані дані, що, зберігаються на вашому комп'ютері й дозволяють вам відслідковувати історію змін.
Сеумка

Сеумка. Сервіс перевірки позицій призначений для моніторингу положення сайту в пошукових системах. Сеумка перевіряє на якій позиції перебуває Ваш сайт по заданій пошуковій фразі. Для наочності Сеумка будує звіти у вигляді таблиці або графіка, підтримується експорт в Excel. Сеумка може визначити позиції сайту в пошукових Яндекс, Google, Rambler, а також Яндекс UA й Google UA. Перевірка позицій сайту відбувається щодня. Визначення позицій сайту відбувається до глибини 350 позицій.

Перевірка регіональної видачі

Woopra. Це досить новий сервіс, він поки навіть перебуває в стадії бета версії. Трэкер ідеальний для малих веб сайтів, особливо для блогов. І він дозволяє одержати інформацію, що не дає Google Analytіcs. А саме, дані в реальному часі - звідки прийшов відвідувач, на якій сторінці він перебуває, що вони роблять на сайті, і т.п.

Сервіс пропонує убудований чат, за допомогою якого Ви можете виводити повідомлення для відвідувачів у попапах, і фактично розмовляти з ними - пропонувати допомогу, одержувати відгуки.

Якщо Ви не бажаєте надавати свою статистичну інформацію Гуглу, можливо, варто спробувати цей сервіс.

Feedburner. Ще один сервіс від Google. Якщо GA дозволяє аналізувати базовий трафік на сайті, то Feedburner дає можливість аналізувати RSS трафик на блогах. А саме, як багато користувачів підписано на Ваші RSS фіди, які пости найбільш популярні.

Зі своєї практики можу сказати, що інформація Feedburner'а добре доповнює інформацію, отриману від інших засобів аналізу трафіку. Часто виявляється, що популярність постів в RSS істотно відрізняється від популярності постів, отриманої з використанням традиційних способів доступу до веб сторінок сайту. Що завжди є гарною інформацією для роздумів.

Crazy Egg. Це, скоріше, візуальний засіб, так звана карта кліків (ClickMap). З його допомогою можна одержати картинку того, де саме відвідувачі кликают на веб сторінці. Сервіс може бути досить корисний для тестування ідей про дизайн сторінок сайту.

Сервіс має два рівні: платний і безкоштовний.

Enquіsіte. Непоганий засіб для аналізу трафіку з пошукових машин. Містить масу детальних звітів, корисних не тільки для аналізу безкоштовного пошукового трафіку, але й трафіку з PPC (пошукових машин з оплатою за клік), таких як Google Adwords й Яндекс Директ.

4Q. Один із кращих способів довідатися, що потрібно Вашим відвідувачам на сайті, це задавати їм питання у вигляді опитувань - анкет. Ніколи не слід покладатися лише на статистику відвідувань. Ці відповіді на питання дозволяють зрозуміти, чому відвідувачі поводяться на сайті так, як Ви це бачите зі статистичних даних аналізу трафіку.

В остаточному підсумку, це дає Вам можливість поліпшити функціонування сайту й надати відвідувачам більше зручності й необхідної для них інформації. А це виливається в збільшення повторних відвідувань.

Інструмент легко настроюється й дозволяє швидко почати одержувати зворотний зв'язок від відвідувачів сайту.

ClіckTale. Цей сервіс виводить одержання візуальної статистики на новий рівень, і дозволяє записувати й спостерігати те, що роблять відвідувачі Вашого сайту. Як все це працює, Ви можете побачити в невеликому відеоролику:

Безкоштовний сервіс дозволяє робити 100 записів у тиждень.

Таким чином, навіть безкоштовні сервіси веб-аналітики дозволяють одержати масу коштовної інформації й, в остаточному підсумку, значно підвищити ефективність Вашого сайту.

Розвиток маркетингу і просування брендів

Маркетингова стратегія з часів Котлера пройшла значні зміни. Особливо це відчутно при роботі із замовником, який хоче просувати свої бернди, товари та послуги "надійними" методами, а результату немає. Та й криза заставляє рухатись більш креативно.
Ми еволюціонували до більш вимогливого споживача 2.0. Прийшла пора компплексного інтернет-маркетингу

Сайт повинен приводити клієнтів

Досить часто при роботі із замовником, отримуєш відповідь "а у нас уже є сайт". Це мені нагадує вислів Уральських пельменів "Наявність баяну на сцені автоматично прирівнює наш виступ до музикального".
А якщо я Вам не пропоную інтернет-сайт, а комплексний інтернет-маркетинг за 10к у.о. Словом ролик прямо в точку.